Mildir Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Hei, nå har jeg begynt på høyskole-nivå og trenger den dokumentasjonen jeg en gang fikk på ungdomskolen, men har ikke en fjerneste anelse på hvor jeg skal begynne å spore opp den, må jeg kontakte den gamle skolen eller? Det skal sies at jeg ikke orka å levere noe slik dokumentasjon på vgs siden jeg gikk yrkesfag og hadde heller mindre bruk for hjelpemidlene. Håper noen har noe peiling, takk. Lenke til kommentar
Mats__ Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Hei, ville ha snakket med PP-tjenesten i hjemkommunen din, eller kommunen der du bodde når du fikk papirer på det. Regner med de har et arkiv på sånne ting. mvh Mats Andreas Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Jeg tror også PP-tjenesten er den riktige plassen å henvende seg. Hvis ikke, så kan de helt sikkert hjelpe deg med å finne rette instans. Lenke til kommentar
Mildir Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Er det forresten mulig å søke om støtte til pc eller andre hjelpemidler når man er på student-nivå? mener å huske at man ikke fikk støtte til pc etter fylt 18, stemmer det? Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Du sender inn en søknad og vedlegger dokumentasjon du har, så ordner det seg. Siden det er mulig å få bruke PC på NTNU vil jeg tro det er slik på alle andre universitet og høyskoler. Edit: Ops, var litt rask. Trodde du mente på eksamen. Hmmm, tror det er lurt at du spør rådgiver på den skolen du går på. De vet nok hvordan reglene er. Endret 26. august 2009 av hawaii2k Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Trur det skal litt til at du får penger til å kjøpe ein PC til bruk i studier, spesielt med tanke på at PC no er noke som det er forventa at alle studenter skaffar seg. (Men det kan kanskje hende du kan få støtte til spesiell programvare for dysleksikarar). Når det gjeld PC på eksamen så er det noke du berre kan be om når du leverer dokumentasjonen din på dysleksi. Om du ikkje klarer å spore opp dokumentasjonen din så er det også ei muligheit å ta kontakt med PP-tjenesten for å ta ein ny test på dysleksi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå