lynbingen Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Etter evigheter med google og søk ulike steder på nettet har jeg ikke funnet et svar på dette problemer. Når jeg trykker på telefon - telefonsvarer på min iphone ringes telefonsvareren opp istedet for å starte "programvaren visual voice med. Ja jeg har telefonsvarer i mitt abbonement. DE klør seg i hodet på Chess og har ikke peiling på hva som er grunnen. Jeg fikk beskjed om å Resette telefonen (slette alle innstillinger og informasjon) dette har altså ikke løst problemet! Noe gode tips? Lenke til kommentar
mcsvor Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Sørg for å ha lagt inn siste versjon av programvaren for iPhone, og så sender du en tekstmelding med VVM PÅ til nummer 1989. Skal ikke være mer komplisert. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Hjelper det å sende melding til Netcom når trådstarter har Chess? Lenke til kommentar
lynbingen Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Hjelper det å sende melding til Netcom når trådstarter har Chess? Det stemmer, fungerer dårlig med chess. Får bare tilbakemelding "Netcom Visual voicemail kan kun bestilles med et Netcom abonnement". Med andre ord "1989" tilhører Netcom... Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 https://www.chess.no/om-chess/nyheter/visual-voicemail-/ Lenke til kommentar
mcsvor Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Hjelper det å sende melding til Netcom når trådstarter har Chess? Godt poeng. Burde visst bedre, beklager. Men det burde være en tilsvarende tjeneste hos Chess, i og med at personsvarsystemet deres er det samme som NetCom bruker. Lenke til kommentar
lynbingen Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 https://www.chess.no/om-chess/nyheter/visual-voicemail-/ Denne informasjonen har heller ikke hjulpet. Etter flere telefoner med Chess har de "lagd en sak på det" (vil si kalt inn "ekspertise") som endte i råd om å gjenoprette telefonen, som nevnt uten resultat. Men takk for engasjementet Lenke til kommentar
mcsvor Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Så, du har den fullstendige Telefonsvarer-tjenesten og ikke bare personsvar mini? For tjenesten vil ikke fungere med personsvar mini. I tillegg vil den kun fungere på hovedkortet om du har tvillingSIM-tjeneste. Du må også ha gått gjennom velkomstbeskjedene på den ordinære personsvaroppringningen og ha opprettet et passord før tjenesten aktiveres hos Chess. Har tatt en prat med kyndige folk her jeg jobber, og de vet heller ikke noe mer enn det ovennevnte, annet enn at vi har denne koden VVM PÅ og VVM AV som vi bruker. Denne endrer et flag i personsvaroppsettet vårt som aktiverer VVM. Du kan evt sende meg nummeret ditt på en PM så kan jeg ta en titt på om flag'et er satt riktig. Faller tilbake på at oppdateringen av iPhonen din ikke er riktig om alle kriteriene over er oppfylt.. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Med "gjenoppretting/resetting", mener du den funksjonen du finner inne i Innstillingene på telefonen? Jeg hadde samme problem som deg, trolig grunnet at jeg hadde brukt diverse metoder for å få aktivert tethering og mms før Chess støttet dette. Jeg tok en restore i iTunes og installerte selve operativsystemet på nytt, og da fungerte både mms, tethering og visual voicemail med en gang jeg skrudde på telefonen. Lenke til kommentar
lynbingen Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Så, du har den fullstendige Telefonsvarer-tjenesten og ikke bare personsvar mini? For tjenesten vil ikke fungere med personsvar mini. I tillegg vil den kun fungere på hovedkortet om du har tvillingSIM-tjeneste. Du må også ha gått gjennom velkomstbeskjedene på den ordinære personsvaroppringningen og ha opprettet et passord før tjenesten aktiveres hos Chess. Har tatt en prat med kyndige folk her jeg jobber, og de vet heller ikke noe mer enn det ovennevnte, annet enn at vi har denne koden VVM PÅ og VVM AV som vi bruker. Denne endrer et flag i personsvaroppsettet vårt som aktiverer VVM. Du kan evt sende meg nummeret ditt på en PM så kan jeg ta en titt på om flag'et er satt riktig. Faller tilbake på at oppdateringen av iPhonen din ikke er riktig om alle kriteriene over er oppfylt.. Har sendt deg mitt nr. på pm. Har den fullstendige personsvar tjenesten til chess, har ikke tvillingkort. Prøvde både clean install av iphone programvaren (dette funket heller ikke), samt gjenomretting... Lenke til kommentar
lynbingen Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Med "gjenoppretting/resetting", mener du den funksjonen du finner inne i Innstillingene på telefonen? Jeg hadde samme problem som deg, trolig grunnet at jeg hadde brukt diverse metoder for å få aktivert tethering og mms før Chess støttet dette. Jeg tok en restore i iTunes og installerte selve operativsystemet på nytt, og da fungerte både mms, tethering og visual voicemail med en gang jeg skrudde på telefonen. Har forsøkt både resetting både fra telefonen som chess anbefalte, samt restore fra itunes. I iTunes; registrerte du telefonen som "ny telefon" eller gjennopprettet du slik at dine programmer fra appstore og annet kom tilbake til telefonen? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Jeg valgte å gjenopprette fra backup første gangen (da jeg gikk fra 2.2.1 til 3.0) men etter en liten stund valgte jeg å sette den opp som ny telefon. Programmene og musikken hadde jeg jo i iTunes, og kontakter, epost, kalender, notater og slikt fikk jeg tilbake via MobileMe. Visual Voicemail-støtten kom først etter at jeg satte den opp som ny telefon. Lenke til kommentar
lynbingen Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Jeg valgte å gjenopprette fra backup første gangen (da jeg gikk fra 2.2.1 til 3.0) men etter en liten stund valgte jeg å sette den opp som ny telefon. Programmene og musikken hadde jeg jo i iTunes, og kontakter, epost, kalender, notater og slikt fikk jeg tilbake via MobileMe. Visual Voicemail-støtten kom først etter at jeg satte den opp som ny telefon. Okay, jeg mener bestemt at jeg testet dette med "fresh install", uten at det fungerte. Men kan evt prøve igjen. Ellers mener mcsvor å ha funnet svaret på pm. Det dreier seg angivelig om feil "flagging" på abbonementet slik at vvm ikke er aktivert fra operatøren. Har vært i kontakt med chess vedrørende dette. De hadde uten videre ikke tilgang på denne informasjonen, men skulle sende saken videre til netcom som er "nettleverandøren" deres. Om ikke dette skulle funke, kan jeg jo alltids prøve en fresh install. Jeg gir meg ikke på tørre møkka før vvm fungerer. Det er litt slitsomt å ha det sånn : ) Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Jeg lekte rundt med dette før Chess kom med støtte for det samme, og jeg mistenker at det er dette som kan ha ødelagt for visual voicemail når det kom. Men som du selv sa; prøv å sett den opp som en ny telefon hvis Chess ikke klarer å løse problemet! Lenke til kommentar
lynbingen Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Jeg har også vært på den siden og forsøkt å endre operatørinnstillinger, men det er ikke lenge siden, vvm virket verken før heller etter. Men det er mulig dette kan ha krøllet til innstillingene ytterligere. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Jeg gjorde det kanskje ikke klart nok i mine tidligere poster, men jeg fulgte den guiden kun for å få internettdeling (tehtering) og mms. Visual Voicemail fungerte verken før eller etter at jeg gjorde det guiden sier, men etter at Chess lanserte tjenesten og jeg hadde satt opp telefonen som ny telefon. Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Du kan forsøke å sette SIM-kortet ditt i en annen mobiltelefon (hva som helst bortsett fra iPhone), send en SMS til et annet nummer enn ditt eget, før du setter SIM-kortet tilbake i iPhonen din. Send så en ny SMS igjen, vent 10-15 minutter igjen før du sjekker om du tjenesten fungerer. Lenke til kommentar
lynbingen Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Du kan forsøke å sette SIM-kortet ditt i en annen mobiltelefon (hva som helst bortsett fra iPhone), send en SMS til et annet nummer enn ditt eget, før du setter SIM-kortet tilbake i iPhonen din. Send så en ny SMS igjen, vent 10-15 minutter igjen før du sjekker om du tjenesten fungerer. Fy F!!! ; ) Gratulerer! Du har løst problemet mitt! Tusen tusen takk for hjelpen!!! Lenke til kommentar
inflames662 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 prøver å lage litt liv i denne tråden igjen jeg... får heller ikke visual voicemail til å fungere på min iphone 3gs. Har Chess og når jeg trykker på VVM knappen ringer den bare rett opp til personsvar. har prøvd det med å sende mld fra en annen tlf osv. funka ikke hos meg.... noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå