Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bilstereo DAB spørsmål

Gunder1

Anbefalte innlegg

Skal ha ny spiller i bilen, klarer ikke helt finne ut hva forskjellen er:

* Fullt implementert DAB

* Kontroll av DAB

Bilen er en familiebil, går mye i Sabeltann :cool: o.l

Så hvis noen har forslag til en spiller til maks 1000-1500.

Trenger kun:

Cd spiller

Radio er viktig

koble til ipod/mp3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Fullt implementert DAB" vil si at spillern har innebygget DAB tuner. "Kontroll av DAB" betyr at spillern ikke har en innebygget DAB tuner, men at den kan styre en ekstern DAB tuner (som du får kjøpt separat).

Pioneer DEH-1120MP er en veldig grei spiller og enkel i bruk, mp3/ipod kan du koble til AUX ingangen. Men hvist du var ute etter en spiller men full Ipod integrasjon og DAB tuner så snakker vi om en helt annen pris.

Lenke til kommentar
"Fullt implementert DAB" vil si at spillern har innebygget DAB tuner. "Kontroll av DAB" betyr at spillern ikke har en innebygget DAB tuner, men at den kan styre en ekstern DAB tuner (som du får kjøpt separat).

Pioneer DEH-1120MP er en veldig grei spiller og enkel i bruk, mp3/ipod kan du koble til AUX ingangen. Men hvist du var ute etter en spiller men full Ipod integrasjon og DAB tuner så snakker vi om en helt annen pris.

Kjempe

Har du forslag til en gei nok med DAB?

Er det "kjekt å ha" dab, eller trengs det ikke?

Lenke til kommentar

Vel om du spytter inn 500kr til så får du en JVC KD-DB101 til rett under 2 høvdinger, den har AUX ingang i fronten for MP3 spillere og innebygget DAB tuner. Men du må også ha eiDAB antenne også for at dette skal fungere, Så total sett så snakker vi om 2500kr.

Men for å være helt ærlig, i byene så funker DAB ganske bra men ute på bygda så er det noe DR**T. FM radioen blir å leve i mange år til og er du fornøyd med det du får inn pr i dag så er det liten vits i å bruke masse penger på en spiller med DAB radio.

Lenke til kommentar
Vel om du spytter inn 500kr til så får du en JVC KD-DB101 til rett under 2 høvdinger, den har AUX ingang i fronten for MP3 spillere og innebygget DAB tuner. Men du må også ha eiDAB antenne også for at dette skal fungere, Så total sett så snakker vi om 2500kr.

Men for å være helt ærlig, i byene så funker DAB ganske bra men ute på bygda så er det noe DR**T. FM radioen blir å leve i mange år til og er du fornøyd med det du får inn pr i dag så er det liten vits i å bruke masse penger på en spiller med DAB radio.

Var noe slik jeg tenkte med DAB

Skipper DAB :mad:

Takk fo hjelp folkens.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er nok dessverre dårlig utvalg av dab-radioer. Jeg er faktisk veldig fornøyd med dekningen. der jeg ikke får inn dab får jeg ikke inn noe annet heller, men dette varierer selvfølgelig etter hvor i landet du er.

Den antenna Rebel-Rider linker til kjøpte jeg forresten på netonnet til 99 kroner i januar 2008, så den vil jeg tro er litt overpriset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...