Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CPU eller Hovedkort som er ødelagt?

Anbefalte innlegg

Asus P5Q Pro

Intel E8400

HIS 4850

Kingston HyperX 2x2GB

MIST 650W

Etter at jeg skulle bytte en cpu-kjøler(thermalright ultra 120 extreme), så får jeg ikke bilde på pcen.

Alle viftene går, det er inget pip.

Jeg har resetta bios på alle mulig måter, bytta rundt på minnebrikker, testa med et annet skjermkort, testa uten HDD/DVD/RAM, testa forskjellige skjermer..

CPU'en (E 8400) kjørte temmelig varmt (opptil 100°C), derfor jeg valgte å bytte ut kjøleren.

Er det mulig at denne har brent seg? I så fall, burde det være synlig på kjølepastaen(misfarget, inntørket etc.)?

Jeg prøvde å starte opp pcen uten jumper, det gikk jo ikke, da jeg satt den tilbake, startet pcen umiddelbart. Er det tegn på at hovedkortet fungerer? Det grønne lyset fungerer i hvert fall.

Jeg skulle gjerne funnet ut om det er CPU'n eller hovedkortet som er problemet. Jeg vet at mange har hatt det samme problemet, men etter timer av forumlesing osv. så har jeg enda ikke klart opp i problemet.

Jeg har også lest at visse defekte strømforsyninger kan rett og slett å herpe alle hovedkort man prøver å kjøre med, men denne pcen fungerte en god stund før jeg begynte å kødde med den da.

Jeg har ikke en CPU eller hovedkort å teste med, alternativet er å kjøpe noe billig, før jeg eventuelt må erstatte en del eller to.

Hvordan har jeg klart å herpe dette? Noen forslag?

(beklager hvis jeg har glemt noe relevant info)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...