Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Problemer med Neseblod

Perrern

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et lite problem med at jeg blør en god del neseblod, jeg har nå svidd 3 ganger (begge neseborene), og det har fortsatt ikke hjolpet. Noen som har noen tips? Er liksom litt skjipt å sitte på skolen og så pluttselig starte å blø, kanskje på en framføring eller noe....

Det skjer som regel ved temperatur endringer, sånn som når det er småkalt ute og jeg kommer inn på varmt klasserom, jeg pleier å sette opp vinduet ganske raskt, men det kommer jo til å bli et problem på vinteren når det virker som alle i klassen vil ha 40+ grader her inne.

Jeg kan også begynne å blø hvis jeg leser uten briller, ser på dataskjermen for lenge o.l. (og med pc hele dagen på skolen er det litt vanskelig å ikke lese på pc'en)

Og nei jeg plukker ikke i nesa, så ingen trenger å kommentere det.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skjer som regel ved temperatur endringer, sånn som når det er småkalt ute og jeg kommer inn på varmt klasserom, jeg pleier å sette opp vinduet ganske raskt, men det kommer jo til å bli et problem på vinteren når det virker som alle i klassen vil ha 40+ grader her inne.

Jeg kan også begynne å blø hvis jeg leser uten briller, ser på dataskjermen for lenge o.l. (og med pc hele dagen på skolen er det litt vanskelig å ikke lese på pc'en)

Neseblødninger kan komme av stress, De bør ta dette opp med fastlegen. Hva har De i blodtrykk?

Lenke til kommentar

Neseblødninger kan komme av stress, De bør ta dette opp med fastlegen. Hva har De i blodtrykk?

Husker ikke helt eksakt, men legen sa at det var normalt.

Stress kan det nok kanskje komme av. Jeg har jo hatt stress-sår i munnen før. Men, jeg stresser relativt lite. Som sagt skjer det mest under temperatur endringer.

Spise skikkelig tror jeg også at jeg gjør, særlig nå som skolen er i gang igjen, for da er det brød og skorper til frokost.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...