Gjest Harley Quinn Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Noen tips til en billig og grei el fiolin for en nybegynner? Har sett på flere, men ikke funnet ut hva som er hva og hva som er best. Hva er f.eks forskjellen på 3/4 og en 4/4? Er virkelig nybegynner, aldri spilt før så å kjøpe en virkelig dyr en blir feil føler jeg. Lenke til kommentar
Sangha07 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Noen tips til en billig og grei el fiolin for en nybegynner? Har sett på flere, men ikke funnet ut hva som er hva og hva som er best. Hva er f.eks forskjellen på 3/4 og en 4/4? Er virkelig nybegynner, aldri spilt før så å kjøpe en virkelig dyr en blir feil føler jeg. Elfioliner har jeg ikke noe særlig peiling på, men 3/4 og 4/4 er størrelsen på fiolinen. 4/4 er helfiolin, det vil si den største. Jeg vil anbefale å spørre i en musikkbutikk, de vet vel hva som passer deg... Lykke til=) Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Har du lærer? Jeg spør fordi fiolin er regnet som det aller vanskeligste strengeinstrumentet å beherske tilfredstillende, og vil sannsynligvis kreve mange, mange, MANGE timer før det kan rettferdiggjøre kjøp av en el-fiolin til "glede" for et evt publikum. Litt realitetsorientering der, altså. Som en kuriositet regnes ukulele som det enkleste strengeinstrumentet å lære noenlunde standsmessige ferdigheter på. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Den er vel hovedsakelig ment til underholdning for meg i første omgang. Grunnent il at valget har falt på el-fiolin er pga lyden den gir, og det er også et pluss at jeg kan øve uten å drepe naboer med lyden ^^ Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Ok, go to town! Søk på "Stagg " Tror du må regne med fra 2k og oppover. Eksempel: http://www.musikklink.no/aspx/loginVnet.as...3&plid=5833 Ellers er google en kurant bistandsarbeider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå