Rayy Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Hei Har en gamel fujitsu siemens laptop,å i går tok den kvelden. Er hdd'en som ikke funker. Det kommer 3 "pip" 5 ganger(er litt som når noen ikke tar mobil tlfen, men litt mer mørk teknisk feil lyd) Så jeg lurer på om det er noen måte å komme seg inn på hdd'en, eller må man ha super verktøy å vær super smart da? Så har jeg en stasjoner som ikke funker. Den skrur seg av etter ca 5 sec. har prøvd å kjøre fleste delene alene (koblet ut resten av delene)og allt ser ut til å virke fint. Noen som har peiling på hva det kan vær? Noen som tror det kan vær hk? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 1) Laptopproblemet: Du kan sjekke hva tre pip betyr. Søk på google med Post error codes. Harddisken kan selvsagt monetres ut og plasseres i et eksternt kabinett (husk riktig standard: IDE eller SATA). SATA skal også kunne plasseres rett inn i en nyere maskin stasjonær maskin. IDE kan evt via overgang kobles til IDE-konnektor i stasjonær maskin. men ofte er et eksternt billig kabinett bedre løsning. 2) Stasjonær med problem. Gå over alle koblingene på nytt. Pass på at det ikke er noen kortslutninger og at powersuply er ok (yder det det skal) og at alle strømkabler er koblet til. 3) Svært uheldig at du plassere to så forskjellige problem i samme tråd. Dermed kan svar på det ene problemet lett feilaktig kobles mot det andre problemet. Resultat: misforståelser og uryddig tråd. Lenke til kommentar
Rayy Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 ååå #"¤%... det tenkte jeg ikke over:P Min feil! Men når man tar ut batteriet fra et hk og prøver å starte datamaskina, hva skjer da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå