µT. Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Heisann, Jeg flytter til Frankrike - rivieraen for å være litt mer nøyaktig utover nyåret og jeg lurer på om det er noen som har oversikt over norske foretak som holder til der nede. Jeg er en 23 år gammel gutt/mann som er en allsidig kar som ikke har så mye arbeidserfaring eller utdanning å vise til, men jeg har jobbet innen mye forskjellig grunnet gode kontakter og sosiale egenskaper. Dette er jobber som salgskonsulent, frilans-journalist, selger (detalj), oversetter og murer. Angående utdanning så har jeg vært innom mekanikk og har fullført grafisk design-studier, men jeg har typisk nok funnet ut at dette ikke interesserer meg så mye lenger. Så, for å komme til saken. Jeg flytter som nevnt sørover utover nyåret, og er dermed ute etter norske foretak i Sør-Frankrike. Jeg liker best å jobbe selvstendig og for meg selv, så et yrke i det området er å foretrekke. Jeg har også tenkt på en frilansjobb som journalist (igjen) fra en norsk arbeidsgiver som jeg kan "ta med meg" ned der - siden man som frilanser ikke trenger å ha et kontor. Men dette kommer vel helt an på hvem jeg jobber for. Nå er det sikkert noen som lurer på hvordan en arbeidsløs kar skal overleve på den franske riviera uten jobb, men jeg har en "kriseløsning" som inneholder et familiemedlem som kan få meg ut av "knipen" relativt lett, uten å gå nærmere inn på det. Men jeg er ute etter å klare meg selv hvis dere skjønner. Så er det noen som har noen tips eller innspill? På forhånd takk - Steffen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå