ahpadt Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg syntes det er litt morsomt hvordan alle de som stemmer på venstresiden, tror at alle de bussene de vil ha ikke trenger veier for å kjøre på. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg syntes det er litt morsomt hvordan alle de som stemmer på venstresiden, tror at alle de bussene de vil ha ikke trenger veier for å kjøre på. Jeg syntes det er like rart at mange stemmer på høyresiden. Jeg selv er ikke tilhenger av venstresiden eller høyresiden. Men vi har det egentlig ganske bra i dag. Hadde det blitt noen nye partiledere som kunne vært litt mer troverdige, så ville kanskje jeg og stemmet for en gangs skyld. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg syntes det er litt morsomt hvordan alle de som stemmer på venstresiden, tror at alle de bussene de vil ha ikke trenger veier for å kjøre på. Jeg syntes det er like rart at mange stemmer på høyresiden. Hvorfor? Høyresiden vil gi nye og moderne veier til folket, venstresiden ikke. Det har vi fått bevist nå gjennom mange år. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Kanskje litt off-topic: Vigrasambandet er nedbetalt om en måned eller to. Ser for meg at områdene ute på øyene kommer til å blomstre. Bommen har stått der siden 1987 og det har vært 1-2 personer i bommen 24/7! Skal bli godt å få fri passasje! Endret 1. september 2009 av PantZman Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg syntes det er litt morsomt hvordan alle de som stemmer på venstresiden, tror at alle de bussene de vil ha ikke trenger veier for å kjøre på. Jeg syntes det er like rart at mange stemmer på høyresiden. Hvorfor? Høyresiden vil gi nye og moderne veier til folket, venstresiden ikke. Det har vi fått bevist nå gjennom mange år. Høyresiden moderne og gode veier? Da de styrte landet under bondevikregjeringen så forfalt veiene mye mer enn i dag. Og det ble både kutt på skole/utdanning, helse og sikkerhet. Og de lovte og å fjerne fattigdommen. Men det vil muligens bli andre boller om det blir en høyreregjering uten KrF da. Men hvor stor er sjansen for at det blir noen flertall der de vil komme til enighet? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Det er stor forskjell mellom arbeidsmengde når man lager vei i Norge sammenlignet med i sør. Det må bla. graves og fylles mye dypere på grunn av frosten. Ikke at det er noen god unnskyldning såklart, men man må se forholdene an. Har også hørt det motsatte. At vi ikke trenger å grave så dypt, fordi Norske fjell er harde, imotsetning til f.eks. Tyskland. Det som gjør det noe dyrere i Norge er at vi ikke har veldig flatt terreng og må sprenge frem veiene. Uansett, det er bare en dårlig unnskyldning. Vi bruker 7 milliarder kroner på vei. Inntektene våres var på 1000 milliarder kroner, utgiftene på 700 milliarder kroner. http://no.wikipedia.org/wiki/Statsbudsjettet De rødgrønne kunne ha brukt mer på vei om de faktisk var interesert. Hvorfor klage på rødgrønne regjeringen, når den ganmle bondevikregjeringen ga mindre penger til vei? Vil nok uansett ikke få bedre veier med en ny regjering. La oss sammenligne noen tall her. Her er hvor mange promille de bruke av statsbudsjettet på vei undre bondevikregjeringen og de rødgrønne. 2001-2002: 7.2 2003: 6.7 2004:7.2 2005: 6.7 2006: 5.6 2007: 6.3 2008: 6.5 2009: 6.2 Hvem var det du sa brukte mest penger på vei? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Jeg syntes det er litt morsomt hvordan alle de som stemmer på venstresiden, tror at alle de bussene de vil ha ikke trenger veier for å kjøre på. Jeg syntes det er like rart at mange stemmer på høyresiden. Hvorfor? Høyresiden vil gi nye og moderne veier til folket, venstresiden ikke. Det har vi fått bevist nå gjennom mange år. Høyresiden moderne og gode veier? Da de styrte landet under bondevikregjeringen så forfalt veiene mye mer enn i dag. Og det ble både kutt på skole/utdanning, helse og sikkerhet. Og de lovte og å fjerne fattigdommen. Men det vil muligens bli andre boller om det blir en høyreregjering uten KrF da. Men hvor stor er sjansen for at det blir noen flertall der de vil komme til enighet? Veiene er allerede tatt og motbevist, men la oss ta resten. Hvis det er noe som ikke er prioritert under de rødgrønne så er det sikkerhet. Både politiet og militæret har fått store kutt. Høyresiden ga ikke like mye penger til skolen, men det var fordi ikke kastet så mye penger bort på en stipendordning som blir brukt på bare tull, gratis skolebøker og gratis kald frukt. I tilegg burde du kanskje huske på hvileskjæret fra de rødgrønne. Vi har ingen mål om å fjerne relativ fattigdom. Det må isåfall ha vært KRF. Endret 1. september 2009 av Camlon Lenke til kommentar
nercix Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Kanskje litt off-topic: Vigrasambandet er nedbetalt om en måned eller to. Ser for meg at områdene ute på øyene kommer til å blomstre. Bommen har stått der siden 1987 og det har vært 1-2 personer i bommen 24/7! Skal bli godt å få fri passasje! Den er vel ikke nedbetalt!? Er vel bare bompengeinnkrevingsperioden som slutt. Denne tunellen er vel ett kroneksempel på dårlig veiplanlegging i Norge - og skulle aldri blitt bygget. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Men på statsbudjettet.no står det på veier: 2008 15 mrd. 2009 17 mrd. Eller er det bare jeg som misforstår? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Men på statsbudjettet.no står det på veier:2008 15 mrd. 2009 17 mrd. Eller er det bare jeg som misforstår? Du vet at det er forskjell på hvor store statsbudsjetter de har? Jeg viste hvor mange promille av statsbudsjettet som er brukt på vei og det har gått ned under de rødgrønne. For det andre. Det er pengene bruke på samferdelsdepertamanget, ikke pengene som blir brukt på vei. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Kanskje litt off-topic: Vigrasambandet er nedbetalt om en måned eller to. Ser for meg at områdene ute på øyene kommer til å blomstre. Bommen har stått der siden 1987 og det har vært 1-2 personer i bommen 24/7! Skal bli godt å få fri passasje! Den er vel ikke nedbetalt!? Er vel bare bompengeinnkrevingsperioden som slutt. Denne tunellen er vel ett kroneksempel på dårlig veiplanlegging i Norge - og skulle aldri blitt bygget. Mener du den burde være bygget en annen plass? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Men på statsbudjettet.no står det på veier:2008 15 mrd. 2009 17 mrd. Eller er det bare jeg som misforstår? Du vet at det er forskjell på hvor store statsbudsjetter de har? Jeg viste hvor mange promille av statsbudsjettet som er brukt på vei og det har gått ned under de rødgrønne. For det andre. Det er pengene bruke på samferdelsdepertamanget, ikke pengene som blir brukt på vei. Så når de fikk 15 mrd, så gikk 8,5 mrd av pengene til lønninger til samferdselsdep? Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg digger bompenger! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Veiene er allerede tatt og motbevist, men la oss ta resten. Hvis det er noe som ikke er prioritert under de rødgrønne så er det sikkerhet. Både politiet og militæret har fått store kutt. Høyresiden ga ikke like mye penger til skolen, men det var fordi ikke kastet så mye penger bort på en stipendordning som blir brukt på bare tull, gratis skolebøker og gratis kald frukt. I tilegg burde du kanskje huske på hvileskjæret fra de rødgrønne. Vi har ingen mål om å fjerne relativ fattigdom. Det må isåfall ha vært KRF. Hvordan kan du kalle det motbevist når det som har vært av "høyreregjering" før har vært en blågrønn suppe og ikke en helblå? Ingenting er motbevist før FRP - alene eller med Høyre - har vært i regjering. Forøvrig blir jeg kvalm hver eneste gang jeg ser vår såkalte samferdselsminister på TV. Mer intetsigende menneske uten noen som helst idé om hvordan samferdselspolitikk skal føres skal man jaggu lete lenge etter. Endret 1. september 2009 av ahpadt Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Men på statsbudjettet.no står det på veier:2008 15 mrd. 2009 17 mrd. Eller er det bare jeg som misforstår? Du vet at det er forskjell på hvor store statsbudsjetter de har? Jeg viste hvor mange promille av statsbudsjettet som er brukt på vei og det har gått ned under de rødgrønne. For det andre. Det er pengene bruke på samferdelsdepertamanget, ikke pengene som blir brukt på vei. Så når de fikk 15 mrd, så gikk 8,5 mrd av pengene til lønninger til samferdselsdep? nei, tallet han postet er i ‰ av totalt statsbudsjett, ikke faktiske kroner... i.e. De rødgrønne bruke en mindre andel av det totale budsjettet på vei enn Bondevik II . Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Men på statsbudjettet.no står det på veier:2008 15 mrd. 2009 17 mrd. Eller er det bare jeg som misforstår? Du vet at det er forskjell på hvor store statsbudsjetter de har? Jeg viste hvor mange promille av statsbudsjettet som er brukt på vei og det har gått ned under de rødgrønne. For det andre. Det er pengene bruke på samferdelsdepertamanget, ikke pengene som blir brukt på vei. Så når de fikk 15 mrd, så gikk 8,5 mrd av pengene til lønninger til samferdselsdep? nei, tallet han postet er i ‰ av totalt statsbudsjett, ikke faktiske kroner... i.e. De rødgrønne bruke en mindre andel av det totale budsjettet på vei enn Bondevik II . Så de innvilger 15 millioner, og bruker bare halvparten? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg syntes det er litt morsomt hvordan alle de som stemmer på venstresiden, tror at alle de bussene de vil ha ikke trenger veier for å kjøre på.Busser? Har du ikke fått med deg at selv selv den minste veistump skal erstattes av tog? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Men på statsbudjettet.no står det på veier:2008 15 mrd. 2009 17 mrd. Eller er det bare jeg som misforstår? Du vet at det er forskjell på hvor store statsbudsjetter de har? Jeg viste hvor mange promille av statsbudsjettet som er brukt på vei og det har gått ned under de rødgrønne. For det andre. Det er pengene bruke på samferdelsdepertamanget, ikke pengene som blir brukt på vei. Så når de fikk 15 mrd, så gikk 8,5 mrd av pengene til lønninger til samferdselsdep? nei, tallet han postet er i ‰ av totalt statsbudsjett, ikke faktiske kroner... i.e. De rødgrønne bruke en mindre andel av det totale budsjettet på vei enn Bondevik II . Så de innvilger 15 millioner, og bruker bare halvparten? Nei! Tallene Camlon postet er ANDELEN av statsbudsjettet som ble brukt, i promille. i.e 1 promille er 0.1 prosent... ergo i 2005 brukte man 0.67% av statsbudsjettet på vei, mot 0.56% i 2006 (første rødgrønne regjeringsår.) Hvis du ser på tallene, så bruker vi konsekvent en mindre andel av budsjettet på vei under de rødgrønne enn Bondevik II. Klarere enn det kan jeg ikke si det. Endret 1. september 2009 av MrLee Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Men på statsbudjettet.no står det på veier:2008 15 mrd. 2009 17 mrd. Eller er det bare jeg som misforstår? De regner med bompengene. Så logikken er at de pengene staten presser oss til å betale i bompenger, det er penger som regjeringen"gir"til veier. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Men på statsbudjettet.no står det på veier:2008 15 mrd. 2009 17 mrd. Eller er det bare jeg som misforstår? De regner med bompengene. Så logikken er at de pengene staten presser oss til å betale i bompenger, det er penger som regjeringen"gir"til veier. Politikkere er da ikke til å stole på. Men betaler vi i snitt mer i bompenger enn staten selv bruker på vei? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå