Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sure oppstøt etter øl-inntak!?

KarmaZ

Anbefalte innlegg

Heei. har i det siste merket at jeg får sure oppstøt etter å ha drukket øl, dette spesielt hvis jeg ikke har spist alverdens. Merkelig nok er det i det siste at jeg merker dette, var ikke noe problem før. Hva kan jeg gjøre for å forårsake dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ph-verdien i magen din blir for lav. Og når du heller på øl som ikke akkurat er ph-nøytral gjør man det bare værre. Beste middelet er å få iseg noe mat som vil nøytralisere innholdet som dumper ned i magesekken. Hvis det fortsetter, så må du nok kutte litt ned på ølet i en periode.

Lenke til kommentar
Heei. har i det siste merket at jeg får sure oppstøt etter å ha drukket øl, dette spesielt hvis jeg ikke har spist alverdens. Merkelig nok er det i det siste at jeg merker dette, var ikke noe problem før. Hva kan jeg gjøre for å forårsake dette?

Man blir "sulten" av alkohol. Dette kommer av en komplisert biokjemiskprosess som jeg ikke gidder å gå nærmere på.

Sult stimulere magesyreproduksjon. U do the math

Vaio :)

Lenke til kommentar

Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art, så vær så vennlig å ikke ødelegg dette med useriøse innlegg.

Ved stadig misbruk av denne ordningen vil den bli fjernet.

Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold.

Innlegg er blitt fjernet.

Jeg minner om at misbruk av gjestepostfunksjonen kan i tilfeller medføre IP-utestengelse fra forumet

(Som vanlig skal ikke denne posten kommenteres. Send evt. en PM)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...