idukjent Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 har en hp bærbar datamaskin orginal med vista. prøvde og instalere xp på den og nå er alt borte.. trenger hjelp til å få tilbake vista. de ville vært best siden jeg leste at aktiverigs koden jeg har ikke fungerer til xp uansett. trenger god hjelp snarest takk.. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Du bør ha backup-DVDene som fulgte med datamaskinen. Men, siden flere ikke legger ved disse DVDene lenger, kan det være at det ligger på en backup partisjon på HDDen din. Kanskje det er en liten DVD som booter opp recovery partisjonen. Eller det kan komme opp en beskjed når du booter maskinen. Men det kan også være at du har ødelagt alle muligheter for å få tilbake Vista på den måten. Hvis det er sånn, så må du skaffe deg en versjon av Vista som passer den du har nøkkel til. Noen vil mene det er ulovlig å laste ned fra torrentsider. Men det er flere av oss som mener det er lovlig så lenge du har en orginal nøkkel, og det har du jo. Så der er en måte du kan få tak i den på. Så må du brenne den ut, og installere slik som du installerte XP. Lykke til! Lenke til kommentar
idukjent Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 (endret) jeg har vista home primium er de den du mener da? eller hadde Endret 24. august 2009 av idukjent Lenke til kommentar
idukjent Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 er de noe spesielt jeg må se etter når jeg skall finne den rette? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Om du har 32-bit eller 64-bit er vel det nest viktigste. Det kan du finne ut ved å google PC navnet. Lenke til kommentar
idukjent Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 (endret) har 64. har du tid til å hjelpe meg til å finne den rette? fant denne kan jeg bruke den?` http://neosmart.net/blog/2008/windows-vist...-disc-download/ trenger mere hjelp. prøvde å laste ned denne brenne på cd . hva nå? hjelp får de ikke til Endret 25. august 2009 av idukjent Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) er det ikke en sånnen tast du skal kunne trykke på ved booting av pc`en for så å kunne installere OS på nytt? Skal ihverfall være det hvis pc`en ble levert orginalt med OS`et. Endret 25. august 2009 av Wooho Lenke til kommentar
idukjent Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 den muligheten er desvere ikke et alternativ. du mente sikkert recoverty Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Var det ekte tanter, eller ingifta tanter? Nei! Hvis det er pc av nyere dato, har den garantert en skjult partisjon, kun ment for å brukes til å reinstallere OS`et på nytt. Da vil du få opp samme oppstarten som da du kjøpte pc`en som ny. Endret 25. august 2009 av Wooho Lenke til kommentar
idukjent Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 (endret) hadde vert flott vis du kunne hjelpe meg å finne ut de. de hadde løst alle mine problemer. pc en er ca 1 år gamel . ganske ny. står i håndboka at man skal trykke F10 under oppstart. noe som ikke virker . mere hjelp.. haster litt Endret 25. august 2009 av idukjent Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 På min skal jeg trykke f11 da pcen starter der den hp logon kommer opp. Men hvis det står f10 hold inne knappen da hp logoen kommer opp da du starter pcen. Lenke til kommentar
idukjent Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 fant først ikke ut at jeg skulle bruke f 10/ f 11 knappene. derfor satt jeg in xp cd en. har altid tenkt å gjøre den om til xp. men koden fra windows virket vist ikke på xp men bare på vista. så derfår virker ikke dette. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Om det ligger flere partisjoner på samme disken, kan en XP-installasjon formatere hele harddisken og da også partisjonen med back-up av operativsystemet? Om det ikke har gått alt for lang tid kan du prøve å ringe til leverandøren av PC'en og be om installasjonsCD'er, selv om noen er litt kranglete på dette. Si bare at du hadde et uhell og hele hardisken ble sletta, eller finn på noe. Om det har gått for lang tid fra kjøp, kan du eventuelt ringe til MS og få de til å sende en ny CD. Om du har serienummer og kun skulle ha installasjonsCD'en, kan du ringe MS å be de om å sende det til deg, men det koster litt. Nå er jeg ikke så kjent med dual boot mellom to utgaver av Windows, Windows lager ikke boot-meny for Linux-distroer om disse er på maskinen før installasjon, så det kan hende at den ikke gjør det for Windows heller og at Vista ligger der, men ikke kan startes fra en boot-meny. Lenke til kommentar
idukjent Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 (endret) ok. så litt på hp sine hjemesider. kan få til sent rett cd med vista og drivere får 300kr. men fant en kode til win xp. og fikk de instalert. trenger noen drivere til den enda. startet en ny tråd om dette. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1146060&hl= Endret 26. august 2009 av idukjent Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hørtes dyrt ut, jeg fikk tilsendt gratis (husker ikke, men tror ikke jeg betalte porto en gang) da jeg ba om det for en stund siden. Da jeg fra samme leverandør ikke fikk tilsendt pga for sen etterspørsel, ba jeg om dette straks. Ved tilfellet før dette skulle leverandør av PC'en eller MS ha +/- 600,- for å sende en kopi for et produkt jeg allerede hadde betalt for og som ikke fulgte med på back-up CD'er, jeg ble mildt sagt nokså irritert da jeg følte at jeg måtte betale nesten dobbelt for en programvare jeg allerede hadde betalt for, så det var ikke aktuelt. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Er sånn det er blitt med de fleste OEM leverandører. Sparer litt kostnader. Lenke til kommentar
idukjent Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 ja. bare jeg hadde funne skjerm driver og nettverks driver til xp versjonen.. fikk lastet in xp Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå