Gå til innhold

EPOX-8RDA3+ med AXDA1800DLT3C

Cerik

Anbefalte innlegg

Har for første gang kjøpt meg EPOX kort for det skal være bra på overklokking. Fikk tak i en AXDA1800DLT3C med JIUHB stepping på. Har en Volcano 9 kjøler og monterte alt sammen etter boken. Men ingen reaksjon når jeg starter maskinen. Prøvde med en annen CPU men ingen reaksjon da heller. Noen som har noen tips??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var den første tanken som slo meg. Prøvde den begge veier men det ble ikke noe mer liv i maskinen desverre. Fulgte manualen slavisk siden det er første gangen jeg er borti et Epox kort.

Lenke til kommentar

:-?

Sansynligheten for at det er død er ganske stor,MEN, har du prøvd å resette bios via CMOS chippen som ligger nær ledlampen nede i høyre hjørne. Ser du om det står noe indikasjon på denne i det du skrur på powerknappen. I såfall finner du betydningen av tegnene på lampen i manualen.

Men, viktigst av alt, har du festet kablene til poweknappen, resetknappen, lampen foran i kabinettet osv. riktig til hovedkortet. Det er ofte en feil jeg har gjort når jeg har bygd PC'er før, og i dette tilfelle kan det vise seg å være riktig i og med at PC'en ikke viser tegn til liv.

Til slutt; prøv å still inn FSB på den lille chipen nær prosessoren. Dette kan og hjelpe, og kanskje kommer du deg inn i bios.

Prøv deg frem. Jeg tviler på at du har knust kjernen på prosessoren.

Lykke til! :woot:

Øystein

Lenke til kommentar

Mener jeg har koblet alt rett med tanke på resetknapp og power switch osv. Har ikke forsøkt å resette CMOS. Skal teste ut det og se om det hjelper eller om det kan hjelpe med FSB settingen. Får håpe dette løser problemet, ellers er det tilbake til butikken med hele greien. Det er ikke noe lys eller noe på hovedkortet som indikerer at det er strøm på det.

Lenke til kommentar

:cry:

Ja,ja, si ifra hva resultatet blir da!

PS: Sjekk bygg deg selv en PC- guiden om du trenger spesifikk info om hvordan ledningen for start av maskinen skal festes. I mitt tilfelle(jeg har samme hk som deg) hadde jeg festet disse kontaktene feil veg. Jeg snudde dem 180 grader og prøvde flere av pinnene. Og husk, jeg har mine festet horisontalt og ikke vertikalt.

Lenke til kommentar

Det var en enkel løsning på problemet. Jeg hadde fått et defekt hovedkort. Flexi-data som jeg kjøpte alt hos testet maskinen på fredag og de fant ut at hovedkortet var defekt. Noe jeg kom frem til selv også.

Takk for gode tips i hvertfall. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...