Wichmann Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Hei, har fått den gamle bærbare pcen min til faren min (Compaq F500) grunnet han ikke har fått den til skikkelig å ansett den som ødelagt. Jeg skulle egentlig bruke den som en nødløsning for skolepc, men har kanskje sett lyset med å redde den.. Symptonene er som følger, pcen kan starte opp helt fint og gå bra, helt til du enten lukker skjermen ned eller skrur den av. Da kan det hende den nekter å starte, det vil si, det lyser i lysene og viftene starter men ingenting kommer på skjermen, slik holder det på en stund før pcen restarter (fortsatt ingenting på skjermen). Slik kan det holde på i en evighet. Det eneste jeg har funnet som virker er å skru den av en stund også prøve på nytt, da hender det at den starter. Det jeg lurer på er om den rett og slett blir for varm, jeg søkte litt på nettet om lignende symptomer og fant ut at de ofte gikk varme og brente deler inni som gjorde at de ble ødelagt. Men jeg håper dette ikke har skjedd enda på denne og at den kan reddes. Derfor lastet jeg ned speedfan nå for å sjekke ut hva temperaturene var på, etter 20 minutt med vanlig surfing ligger det på dette : GPU : 81Celcius Core : 63-64 Temp 1 (Hva nå denne måler) : 34 Dette syns jeg virker som meget høye temperaturer ihvertfall på GPU'en, jeg er riktignok bare vant til temperaturer på stasjonære pcer så jeg aner ikke hva de bør være på en bærbar. Men mitt håp er at det kanskje er at GPU'en / Coren blir for varm grunnet for dårlig kjøling (støv på ribber/dårlig vifte etc) og at ved rens/skifte vil problemet forsvinne? Noen med forslag, trenger de gjerne litt fort også fordi jeg står nært ved å kjøpe ny pc til bruk på skolen.. Lenke til kommentar
Wichmann Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Testet 3dmark 01 for og sjekke hva temperaturene ble da.. Ble litt sjokket når GPU'en bikket litt over 105 grader.. Er ikke dette fryktelig mye? Coren ble rundt 77 grader Den siste "Temp1 holdt seg stabilt på 34 grader.. Hva mener dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå