superkaisa Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Hei jeg har noen få spørsmål: 1. hvordan skriver jeg ting inn i rammene? 2. hvordan velger jeg hvor ting skal stå? foreksempel jeg vil ha rammen i midten eller til høyre. tror det var de jeg trenger hjelp med forløpig. takk for svar! Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 "Rammer", som i Frames, er ikke lenger en del av HTML utover legacy-bruk, men et utgått konsept erstattet av langt bedre fremgangsmåter. Problemet ditt har nok en annen løsning, som vi antagelig kan hjelpe deg å finne Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 ok jeg håper bare noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Forklar hva du prøver å oppnå, så skal du nok se at vi kommer frem til noe. Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 En bedre løsning er å bruke <table> Hvis du vil ha en tabell sentrert blir det noe sånt <table align="center"> Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 det jeg vil er å kanskje ha noe som table men jeg vet ikke om jeg kan skrive i de. jeg vil ha forskjellige områder på nettsiden, foreksempel: tekst til høyre nyhetsramme(eller noe som liker på ramme) og andre ting i midten. jeg lurer på hvordan jeg kan plasere ting forskellige steder. og om det finnes noe som likner på rammer som jeg kan skrive inni. Table er det noe jeg kan skrive i? Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Ja. Kan lage et enkelt eksempeldokument til deg. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 det hadde vært veldig fint :D Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Du skal ikke bruke <table> til det. Du må bruke <div> og plassere de med CSS. http://w3schools.com/css/css_intro.asp Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 sorry men nå er ikke jeg helt med :S Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 ... Han har ikke begynt på CSS enda... Det forstår da dere også. Dette er fint mulig å løse i HTML eks.htm Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 ja jeg tenker noe i den duren hvordan? Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Bare å åpne filen min i notepad:) Så ser du koden Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 jeg ser koden ja men vil helst lære Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Det er lurest å gjøre det riktig første gang. <table> skal ikke brukes til sånt. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 hvis det ikke skal gjøre san hvordan da? Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Det hadde selvsagt vært greit å bli født perfekt også. Lære å sprinte i en alder av 2 uker, og stå på hendene når man er 2 år. Hvorfor klemme motivasjonen ut av han med en gang når han enda ikke har ferdiggjort noe som muligens kan være hans første side. Jeg er helt enig i at det er en mye bedre løsning å bruke CSS, men trenger du å tvinge han ut i CSS før han er ferdig med å lage sin første side i basic HTML? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 http://www.alistapart.com/articles/multicolumnlayouts/ feks Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Jeg er helt enig i at det er en mye bedre løsning å bruke CSS, men trenger du å tvinge han ut i CSS før han er ferdig med å lage sin første side i basic HTML? Hvorfor lære å gjøre ting feil istedet for å bruke hjernen litt mer og faktisk lære det på riktig måte? Ja, CSS og den slags er hakket vanskeligere og mer avansert enn tabeller, men tabeller er gammeldags og skal faktisk ikke brukes til det (jeg regner med) trådstarter ønsker å oppnå. Det blir som å sette seg inn i og bruke Windows 95 før du går over på Windows 7. I 2009. Endret 24. august 2009 av Runar Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Jeg er helt enig i at det er en mye bedre løsning å bruke CSS, men trenger du å tvinge han ut i CSS før han er ferdig med å lage sin første side i basic HTML? Hvorfor lære å gjøre ting feil istedet for å bruke hjernen litt mer og faktisk lære det på riktig måte? Ja, CSS og den slags er hakket vanskeligere og mer avansert enn tabeller, men tabeller er gammeldags og skal faktisk ikke brukes til det (jeg regner med) trådstarter ønsker å oppnå. Det blir som å sette seg inn i og bruke Windows 95 før du går over på Windows 7. I 2009. Dette blir litt som å slenge en likning i ansiktet på en 1.klassing. Hvorfor kaste bort tiden med å lære de at 1+1=2 når man kan skrive x=1+1 og derfor x=2? Man må bli kjent med det grunnleggende, og bli fortrolig med en ting av gangen. Når det gjelder win95-win7-sammenlikningen din... du fant ikke på noe bedre? Emulerer du win7 i win95? CSS er useless uten kunnskap inn HTML, win7 funker helt fint alene. Jeg tror mange på dette forumet er veldig flinke til å banke all motivasjon ut av nybegynnere, bare fordi de skal lære dem "den rette" måten å gjøre ting. Om en uke eller to ville TS gått over til å bruke CSS uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå