Gå til innhold

Noen som vil gi katten vår et godt liv videre?


Anbefalte innlegg

Pga allergi og at min mor skal flytte så må vi desverre gi bort katten vår til noen som vil gi han et godt liv videre!

Skjer ikke det, så har man ikke noe annet valg enn å avlive han!

 

litt om sofus, 4år gammel hann katt, kastrert, chippet, han er veldig glad i å være ute og jage mus:-) på vinteren holder han seg mest inne. Sjekk også denne linken

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18514510

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper virkelig at du hører med kattehusene, hvis dere ikke finner et hjem. Jeg er heller ikke videre imponert.

 

Man skriver ikke at man avliver en katt hvis den ikke får et hjem. Har dere vært i kontakt med et kattehus og de sier det er fullt, så skriv det i det minste.

 

Nå fremstår dere bare som ubetenksomme og hjerteløse. Noen som plutselig har fått allergi, eller hvordan henger det sammen?

 

Finnes kattehus i Moss, mener jeg.

 

Edit: har dere virkelig samvittighet til å avlive en frisk katt, hvis ingen vil ta han? Hva tenker dere om det?

Endret av Kloever
Lenke til kommentar
Jeg håper virkelig at du hører med kattehusene, hvis dere ikke finner et hjem. Jeg er heller ikke videre imponert.

 

Man skriver ikke at man avliver en katt hvis den ikke får et hjem. Har dere vært i kontakt med et kattehus og de sier det er fullt, så skriv det i det minste.

 

Nå fremstår dere bare som ubetenksomme og hjerteløse. Noen som plutselig har fått allergi, eller hvordan henger det sammen?

 

Finnes kattehus i Moss, mener jeg.

Synes det er veldig mange sånne annonser på finn. "Vi har plustelig fått allergi og samtidig skal vi flytte."

Lenke til kommentar

Har hørt rundt omkring, og har ikke hørt om noe katthus? Mere info? ingen treff på google. Dyrbeskyttelsen tar kun i mot løs katter!

 

Vis man ikke får omplassert katten hva mener du vi skal gjøre da? Bare sleppe han ut i det fri da eller?? Hvorfor trur du jeg har startet dette innlegget?? Jo får å høre om alternativer! Trur du det er noe drømme situasjon for oss å avlive ham?? Nei langt i fra, der vi skal flytte er det ikke lov med hus dyr, ville selvfølgelig valgt et annet sted, men slik har det blitt. Min mor har slitet med allergi siden dagen vi fikk sofus for 4ÅR siden, så er ikke noe som plutselig har oppstått!

 

Vi er utrolig glad i katten vår og vil gjøre alt for at han skal få et godt liv videre! Så ikke kom her å kall oss hjerteløse!!!! hvis det er noen som har noe mere informasjon om ''kattehus'' blir jeg meget glad:)

Lenke til kommentar
Jeg håper virkelig at du hører med kattehusene, hvis dere ikke finner et hjem. Jeg er heller ikke videre imponert.

 

Man skriver ikke at man avliver en katt hvis den ikke får et hjem. Har dere vært i kontakt med et kattehus og de sier det er fullt, så skriv det i det minste.

 

Nå fremstår dere bare som ubetenksomme og hjerteløse. Noen som plutselig har fått allergi, eller hvordan henger det sammen?

 

Finnes kattehus i Moss, mener jeg.

 

Edit: har dere virkelig samvittighet til å avlive en frisk katt, hvis ingen vil ta han? Hva tenker dere om det?

 

 

idiot...

Lenke til kommentar
Jeg håper virkelig at du hører med kattehusene, hvis dere ikke finner et hjem. Jeg er heller ikke videre imponert.

 

Man skriver ikke at man avliver en katt hvis den ikke får et hjem. Har dere vært i kontakt med et kattehus og de sier det er fullt, så skriv det i det minste.

 

Nå fremstår dere bare som ubetenksomme og hjerteløse. Noen som plutselig har fått allergi, eller hvordan henger det sammen?

 

Finnes kattehus i Moss, mener jeg.

 

Edit: har dere virkelig samvittighet til å avlive en frisk katt, hvis ingen vil ta han? Hva tenker dere om det?

 

 

idiot...

 

Meget givende bidrag.

 

Til TS, jeg har ikke sagt at dere er hjerteløse, men det er slik du fremstår i første post.

Endret av Kloever
Lenke til kommentar
Dyreklinikken så ingen annen mulighet enn å sette ut lapper og annonser på nett (noe vi har gjort) eller komme tilbake å avlive sofus på en human måte! Ble helt satt ut jeg!

 

Hvor bor du? Uansett, så mulig slike Kattepensjonater kan hjelpe deg. Fikk opp en god del treff på gulesider: http://www.gulesider.no/gs/categoryList.c?q=kattepensjonat

 

Eller ring Mattilsynet.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Til TS, jeg har ikke sagt at dere er hjerteløse, men det er slik du fremstår i første post.

De som virkelig er hjerteløse er de som driter i å prøve å finne alternativer, og bare slipper ut katta som vanlig før de drar av gårde på flere ukers ferie, flyttefot eller lignende. Så ikke kom her og si at trådstarter fremstår som hjerteløs fordi han prøver å finne et godt alternativ til avlivning. Faktisk så er også en human avlivning et godt alternativ til å sette den ut for seg selv, så den mest sannsynlig sulter eller fryser i hjel. Den kunne også ha blitt veldig ensom den siste delen av sitt liv.

 

Selv har jeg ingen mulighet til å ha katt, da jeg bor i en leilighet midt i byen, og hun jeg bor sammen med har en hund. Men alle som har mulighet vil jeg anbefale å ta kontakt med trådstarter.

Lenke til kommentar

Det VIRKELIG er hjerteløst at dere drittunger er så jævla fokusert å peke fingen på hvem som er "hjerteløs" og total ignorerer hva denne emnen dreier seg om!

 

Er som å sloss mellom dere over hvem skal redde en person fra en brennende hus mens personen brenner opp......

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Det VIRKELIG er hjerteløst at dere drittunger er så jævla fokusert å peke fingen på hvem som er "hjerteløs" og total ignorerer hva denne emnen dreier seg om!

 

Det som virkelig er hjerteløst er at dere drittunger er så jævla fokusert å peke fingeren på hvem som er "hjerteløs" og total ignorerer hva dette emnet dreier seg om!

 

Seriøst...

Lenke til kommentar
Det VIRKELIG er hjerteløst at dere drittunger er så jævla fokusert å peke fingen på hvem som er "hjerteløs" og total ignorerer hva denne emnen dreier seg om!

 

Det som virkelig er hjerteløst er at dere drittunger er så jævla fokusert å peke fingeren på hvem som er "hjerteløs" og total ignorerer hva dette emnet dreier seg om!

 

Seriøst...

 

Jaha, nå er jeg ikke norsk. So sue me.

Lenke til kommentar
Det VIRKELIG er hjerteløst at dere drittunger er så jævla fokusert å peke fingen på hvem som er "hjerteløs" og total ignorerer hva denne emnen dreier seg om!

 

Det som virkelig er hjerteløst er at dere drittunger er så jævla fokusert å peke fingeren på hvem som er "hjerteløs" og total ignorerer hva dette emnet dreier seg om!

 

Seriøst...

 

Jaha, nå er jeg ikke norsk. So sue me.

 

 

Hehe. OK da beklager jeg.

 

 

Synes TS gjør en god jobb med å finne et hjem til katten. Mange gidder ikke gjøre noe for dyra sine.

Lenke til kommentar
Til TS, jeg har ikke sagt at dere er hjerteløse, men det er slik du fremstår i første post.

De som virkelig er hjerteløse er de som driter i å prøve å finne alternativer, og bare slipper ut katta som vanlig før de drar av gårde på flere ukers ferie, flyttefot eller lignende. Så ikke kom her og si at trådstarter fremstår som hjerteløs fordi han prøver å finne et godt alternativ til avlivning. Faktisk så er også en human avlivning et godt alternativ til å sette den ut for seg selv, så den mest sannsynlig sulter eller fryser i hjel. Den kunne også ha blitt veldig ensom den siste delen av sitt liv.

 

Selv har jeg ingen mulighet til å ha katt, da jeg bor i en leilighet midt i byen, og hun jeg bor sammen med har en hund. Men alle som har mulighet vil jeg anbefale å ta kontakt med trådstarter.

 

Jeg sier ikke at TS fremstår som hjerteløs fordi han prøver å finne et alternativ til avlivning, det henger ikke på greip.

 

Men det jeg ikke kunne forstå er at han nevnte avlivning, men ingenting om kattehus e.l. Å nevne avliving er i det hele tatt forkastelig.

 

Jeg mener også at dersom man har katt, så kan man ikke bare avlive den pga allergi eller flytting.

Lenke til kommentar
Til TS, jeg har ikke sagt at dere er hjerteløse, men det er slik du fremstår i første post.

De som virkelig er hjerteløse er de som driter i å prøve å finne alternativer, og bare slipper ut katta som vanlig før de drar av gårde på flere ukers ferie, flyttefot eller lignende. Så ikke kom her og si at trådstarter fremstår som hjerteløs fordi han prøver å finne et godt alternativ til avlivning. Faktisk så er også en human avlivning et godt alternativ til å sette den ut for seg selv, så den mest sannsynlig sulter eller fryser i hjel. Den kunne også ha blitt veldig ensom den siste delen av sitt liv.

 

Selv har jeg ingen mulighet til å ha katt, da jeg bor i en leilighet midt i byen, og hun jeg bor sammen med har en hund. Men alle som har mulighet vil jeg anbefale å ta kontakt med trådstarter.

 

Jeg sier ikke at TS fremstår som hjerteløs fordi han prøver å finne et alternativ til avlivning, det henger ikke på greip.

 

Men det jeg ikke kunne forstå er at han nevnte avlivning, men ingenting om kattehus e.l. Å nevne avliving er i det hele tatt forkastelig.

 

Jeg mener også at dersom man har katt, så kan man ikke bare avlive den pga allergi eller flytting.

 

Gjør jo alt vi kan for å unngå det alle har hengt seg oppi! Som tanken ikke er vanskelig nok fra før så skal jeg få dritt her inne! jo takk takk!!

 

Men har noen her i det hele tatt prøvd å omplassere en katt? De fleste steder tar jo bare i mot vill katter, og de som ikke blir omplassert av de kattene, blir faktisk avlivet på en humanmåte de å!

 

Skal ringe mattilsynet i morgen å høre hva de kan hjelpe oss med!

Lenke til kommentar
4 år? :dontgetit:

Den katten har da minst 10 år igjen..

 

og poenget ditt er??

Man burde være forberedt på å ha den så lenge også. Nå kan jo selfølgelig alt skje, men det burde være litt mer planlagt. i mine øyne. mulig jeg er helt idiot(?)

 

Trur du vi trudde den bare lever i 4år eller? Uforutsette ting skjer i livet til folk! Idiot!!

 

Takk til personen som tipset meg om mattilsynet! Er en organisasjon i halden som kanskje kan hjelpe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...