Jaghi Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Driver og formaterer pcen til en kompis, det er en dell xps fra 2005. Lastet ned bootdiskett fra dell, pga. driver-issues med s-ata via chipset. Får til å boote fra disketten, men så får jeg beskjed om å sette "asset tag". Hva vil dette si? Merker jeg blir flau over min egen problemstilling, men har altså prøvd å søke på dette uten spesielt hell. Så da tyr man til HW.no =) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Antar at Asset tag er bedriftens inventar-nummer som kan lagres i BIOS. Ikke noe du trenger. Men skal du egentlig boote fra floppy for å legge inn drivere? Ville gjette på at du skal trykke F6 under oppstart fra CD, og så sette inn floppy senere. Vel å merke hvis det er snakk om å installere fra en Windows CD. Det er vel forresten installering du driver med, hvor formatering eventuellt er en liten del av prosessen. Kan også være litt flaut å ikke vite forskjell på terminologiene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå