Oljens Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Noen som har peiling på følgende utstyr (Yashica/Contax - fatning): Kamerahus: -Yashica FR II Objektiv: - Yashica DSB 50/1,9 - Soligor Wide - Auto 28/2,5 MC - Soligor Auto - Zoom 70 - 150/3,5 MC Alt utstyret er strøkent(ser ut som nesten nytt). Har utstyret bruksverdi i dag? Er det noen vits å skaffe adapter for å benytte objektivene på Canons EOS-hus? Lenke til kommentar
arela Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Jeg hadde en Yashica en gang i tiden. Den hadde en 50mm f/1.7, men jeg er ikke i stand til å finne ut hvilken modell det var. Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Jeg har søkt svar andre steder på nettet. Konklusjonen så langt er at ustyret er brukbart, men ikke godt nok til å anskaffe adapter til bruk av objektivene på digitalt hus. Ønsker jeg å benytte analog slr kjøper jeg heller et rimelig EOS-hus og benytter mine 4 EF-objektiver. Likevel kan det hende at jeg kjøper en film for å prøve Yashica-huset med tilhørende objektiv. Lenke til kommentar
arela Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Synes du skal gi det en sjanse ja - det er nå iallefall morro. Jeg hadde en heller skuffende opplevelse med min gamle Nikon F, da alle bildene var blå/grønn øverst. Vil ikke skylde på hverken film eller fotograf i dette tilfelle, så den skal få seg en overhaling før neste tur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå