geir_a Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Jeg prøver å finne minne til en litt eldre "Fujitsu Siemens Scaleo P 300 nd". Hovedkortet har to minneplasser, og i dag står det en modul på 512MB (DDR-SDRAM PC-3200) i den. PC'ens eier vil gjerne bytte ut denne med 2 x 1024MB. Nå har jeg vært innom websidene til flere minneprodusenter, og prøvd de forskjellige konfiguratorene de tilbyr, uten hell. På sidene til Kingston finner jeg riktig nok rett modell når det gjelder PC, men finner ikke de anbefalte minnemodulene i prisguiden. Mulig jeg ikke har lett godt nok. Er det stor sjanse for at det ikke vil fungere med f.eks. Corsair Value Select DDR400 2048 MB (2x1024)? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Tja, ikke godt å si, ser at den er muligens utstyrt med ett SiS brikkesett. Og spørsmålet er da om den vil takle disse nyere DDR1 minnebrikkene. nForce 2 som er fra rundt samme tidsalder takler ikke de store minnebrikkene og krever ett spesielt sett om du skal ha mer minne. Er usikker på spesifikasjonene angående det på det der SiS brikkesettet så det hele spørs om det går, det er mulig å prøve da og booter den og kjører fint så er det i orden. Starter den ikke så er det litt verre å få i mer minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå