kernelb Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Har en Subaru Outback 1998 mod som har gått 205.000 km og går med planer om å kjøpe ny eller nybrukt bil (<2år/30.000 km). Spørsmålet er hva som er mest lønnsomt og lettest ift å selge bilen jeg har? Bilen er EU godkjent til neste år engang, motoren går som ei klokke, men bilen er ikke så veldig godt vedlikeholdt og har noen kjente feil/mangler: - Eksosanlegg er rustent og må byttes - Det er rust rundt de bakre hjulbuene og ved døren (tror ikke det er noe rust i bærebjelker) - Bremsene piper - sikkert noe mer om man tar den på NAF test... Selv kan jeg lite om bil og har egentlig liten interresse av å mekke på den selv. Antar det er et par tre alternativer og ønsker tips om hva som er det beste alternativet (for meg...) Alt1: Ta den i innbytte hos forhandler når jeg kjøper ny bil, usikker på om forhandler i det hele tatt vil ha å gjøre med en såpass gammel bil med noen kjente feil? Alt2: Avertere den på Finn, med kjente feil og mangler og satse på at det er en som kan og vil mekke litt på bil som vil kjøpe den? Alt3: Utbedre noen av skadene og deretter avertere den på finn? (redd for at det blir dyrere å fikse feilene ann hva jeg får igjen for den) Hva mener dere bilsakkyndige??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå