Requi Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Jeg kan grunnleggende HTML og starter med CSS nå, og jeg har kjøpt meg en av SitePoint's bøker (BYOWSTRWUHAC: Build Your Own Web Site The Right Way Using HTML and CSS) jeg akkurat har startet på, og har tenkt å lese gjennom samt følge eksemplene osv. Så, for noen dager siden fant en artikkel på nett, dated july 09', der det stod at HTML5 har kommet. Det jeg lurer på, er om jeg skal begynne å skrive inn HTML'n i 5'er utgaven, eller 4'er utgaven som "vanlig"? ... Endret 24. august 2009 av Requi Lenke til kommentar
Kris Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Bare skriv i det du liker best. Det er ikke veldig store forskjeller Lenke til kommentar
program Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 HTML 5 har noen endringer. F.eks. er det lagt inn videofunksjon. Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Det er jo ingen veldig store endringer, men husk bare at html 5 ikke støttes av eldre nettlesere. Så hvis det er viktig at nettsiden(e) skal fungere likt for alle så bør en jo unngå for mye html5 i første omgang. Spesielt hvis nettsidene skal være noe annet enn private. Lenke til kommentar
program Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Ja, vent med å bruke det. Var bare et svar til Kris. Men det er vel ikke noen store endringer. Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 De fleste tagene er vel bakoverkompatible? Hvis man ikke bruker noen HTML 5 spesifike tags, så burde det vel vises ganske riktig i de fleste nettlesere? Lenke til kommentar
Requi Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Om man bruker 50/50 (la oss si <!DOCTYPE html> + <div id="..."> osv, litt HTML5 og litt HTML4, vil dette funke (nå/i framtiden) ? Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 De fleste tagene er vel bakoverkompatible? Hvis man ikke bruker noen HTML 5 spesifike tags, så burde det vel vises ganske riktig i de fleste nettlesere? Det er jo klart, bruker man ingen HTML5-spesifikke tags saa bruker man jo ikke HTML5. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå