Newt32 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Hei. Tenkte jeg skulle fortelle en liten historie om da jeg kjøpte en DVD-opptaker på Expert. Det hele startet med at jeg og en kompis ønsket å ta opp slåsskampene våre på et sloss-spill til Nintendo Wii, for å legge det ut på nettet. Så jeg begynte å se litt rundt på forskjellige nettsteder etter DVD-opptakere. Utvalget var ikke overaskende, så jeg tok heller en tur til byen for å snakke med butikken direkte. Etter å ha vært både på Elkjøp og en Expert viste det seg at de kun hadde en Sony opptaker til nesten 6000 kr, og dette var uaktuelkt for meg pga. økonomien. Men han fyren på Expert sa at de hadde et mye større utvalg av DVD-opptakere midt i sentrum av byen, så jeg dro dit. De hadde et større utvalg der, noen billige og noen litt dyrere. En av dem var en Pioneer DVD-opptaker til ca. 3300 kr. Jeg har hatt en Pioneer DVD-spiller i årevis og den er jeg utrolig fornøyd med! Det har aldri vært noe galt med den, og den har bestandig spilt av alt jeg måtte putte i den. Denne DVD-opptakeren hadde USB og alt man trengte. Så jeg kjøpte denne opptakeren fra Pioneer, siden jeg hadde et inntrykk om at de hadde god kvalitet på produktene sine. Men det skulle ettervert vise seg å være feil. Alt jeg ville var å ta opp lyd og bilde fra Wiien, og overføre det til PCen for å kunne redigere det. Det aller første vi la merke til var at det ble en liten delay på styringen på spillet mens recorderen tok opp, som var ganske irriterende siden vi ikke er vandt til det. Når vi hadde tatt opp en kamp, ville jeg brenne det over på en CD eller DVD. Akkurat der og da hadde jeg ikke en DVD-plate tilgjengelig, kun en vanlig 700 MB plate, men det fikk jeg ikke lov til å bruke. Det MÅTTE være en DVD-plate. Kan skjønne det til en viss grad siden det heter DVD-opptaker. Den har jo USB port, så jeg tenkte jeg skulle prøve å stikke i en minnepenn for å overføre kampen vi tok opp. Men nei, dette fikk jeg heller ikke lov til. Det var kun en mulighet for å kopiere ting fra USB pennen til hardisken på opptakeren. Latterlig. Etter jeg omsider hadde fått tak i DVD plater, prøvde jeg å brenne over kampen. Her blir jeg tvungen til å lage en slags DVD layout... Tror man må ha med menyer hvis jeg ikke tar helt feil. Uansett, så brente jeg det over. Putta den i PCen, og da oppdager jeg at det er sånne rare filformater, akkurat som i en vanlig DVD-film. Redigeringsprogrammet jeg har støtter ikke det filformatet, så jeg måtte finne et program som konverterte denne til et vanligere filformat. Men har ikke funnet et brukbart program som gjør dette... Hvorfor blir man tvungen til å lage en DVD-film av det man har tatt opp? Noen som skjønner min frustrasjon? Jeg mener, er det mulig å være så vanskelig? Sjekka faktisk på Pioneer.no, og fant ingen DVD-opptakere. De har nok fjernet den, med god grunn fordi dette var noe dritt! Konklusjon: + Den funker veldig bra som DVD-spiller. - Delay på kontrolleren mens man tar opp. - Går kun ann å bruke DVD-plater. - Går ikke ann å kopiere over det du har tatt opp til en minnepenn. - Blir også tvungen til å lage en DVD-film av det jeg har tatt opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå