Gå til innhold

kjøp av ps3

heggstad

Anbefalte innlegg

Hei!

som tittelen sier, så vil jeg kjøpe meg en ps3 80gb i nærmeste fremtid. Men det jeg lurer på er egentlig om noen vet når det priskuttet vil komme. er det veldig nærme til, venter jeg selvfølgelig. Også valget mellom 80gb og slim hadde også vært greit å få noen kommentarer på. Er det ikke sånn at slim har ikke alle funksjonene 80gb-utgaven har?

er takknemlig for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8,60 (euro) * 299 = 2571

+ MVA = 3214,- utsalgspris på 3499,- kanskje?

Regner med at mva er med i 299 Euro da dette er anbefalt utsalgspris, butikkene betaler jo ikke 299 Euro for disse maskinene.

Ved forhåndsbestilling kommer de nok til å legge seg litt over, det er nok første mann til mølla, bedre å vente til 2 batch, da butikkene får fyllt opp lagrene så blir de nok billigere, tipper rundt 2700,- +-

Lenke til kommentar

Det spørs hva du slik sett trenger, eneste de tar vekk fra PS3 slim er støtte for Other OS, ellers er det slik sett samme konsollen med endringer da i form, fasong of strømbruk.

Prismessig tror jeg ikke prisen blir noe "billigere" enn den er i dag, i alle fall ikke av merkbar sort.

HDD messig har dette lite å si ettersom du kan bytte HDD i PS3en relativt enkelt og prisene på diskene er ikke så himla høy at det gjør noe. Den HDDen som PS3 kommer med per i dag er rimelig "stor" slik sett men skulle du trenger ekstra plass er det lett å kjøpe en ekstra og sette inn. Alt etter hva du er ute etter.

Lenke til kommentar

Prisene i andre land har jo blitt kuttet med 20-25% nå såvidt jeg har skjønt...merkelig at prisen i Norge sålangt er stort sett uendret.

Lefdal og Elkjøp har tatt 2995,- i hele sommer og da bør man jo kunne forvente at pris etter priskuttet blir ~2500,- men det ser ikke ut til at priskuttet gjelder i Norge enda. :hrm:

Endret av leifhv
Lenke til kommentar
Prisene i andre land har jo blitt kuttet med 20-25% nå såvidt jeg har skjønt...merkelig at prisen i Norge sålangt er stort sett uendret.

Lefdal og Elkjøp har tatt 2995,- i hele sommer og da bør man jo kunne forvente at pris etter priskuttet blir ~2500,- men det ser ikke ut til at priskuttet gjelder i Norge enda. :hrm:

Er vel litt avhengig av lagrene deres dette, setter de ned for mye så taper de jo penger på de konsollene de allerede har på lager, nå vet ikke jeg hva innkjøps priser de opererer med men det er vel ikke så mye under 3000,-

Lenke til kommentar

Grunnen til at Elkjøp og Lefdal satt ned prisen tidlig i sommer er pga dette priskuttet og den nye SLIM. De prøvde å tømme lagerene sine FØR de andre butikkene satte ned prisen og de også måtte gjøre det med tape på konsollene de hadde på lager.

Priskuttet kommer til norge når butikkene får tømt lagerene litt, jeg tipper at det vil ligge på en plass mellom 2500 og 2800,- om 1-2 mnd, før de legger seg opp mot 3k etter en stund..

Lenke til kommentar

Takker veldig for mange svar.. :)

Skjønner nå med det priskuttet, men jeg lurer egentlig på det med hva er den store forskjellen mellom slim og 80gb-utgaven. Jeg har nemlig hørt at det er flere forskjeller enn kun det fysiske og hardisken, men at sony har tatt vekk også andre funksjoner. så er det noen som kan si med sikkerhet at i bruk har maskinen akkurat de samme funksjonene; trådløs internett-tilkobling osv..

Lenke til kommentar
Det spørs hva du slik sett trenger, eneste de tar vekk fra PS3 slim er støtte for Other OS, ellers er det slik sett samme konsollen med endringer da i form, fasong of strømbruk.

Prismessig tror jeg ikke prisen blir noe "billigere" enn den er i dag, i alle fall ikke av merkbar sort.

HDD messig har dette lite å si ettersom du kan bytte HDD i PS3en relativt enkelt og prisene på diskene er ikke så himla høy at det gjør noe. Den HDDen som PS3 kommer med per i dag er rimelig "stor" slik sett men skulle du trenger ekstra plass er det lett å kjøpe en ekstra og sette inn. Alt etter hva du er ute etter.

takker for at du svarte skikkelig på spørsmålet, før jeg har spurt skikkelig om det.. ^^ Men kan noen forklare meg hva Other OS er, da jeg ikke vet det.. :blush: Og er det i så fall det eneste?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...