Gå til innhold

Det beste webhotel?

Kimelimm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det beste er vel et relativt ord, siden de fleste vil si at det webhotellet de har per dags dato, som de er fornøyd med, er det beste.

Jeg bruker ProISP.no når jeg lager hjemmesider for folk og firmaer her i Norge. Synes prisene er helt greie, grei support, og veldig raske servere.

Jeg bruker dem ikke personlig siden jeg har litt for høye krav til plass etc enn det de kan tilby.

Må webhotellet ditt ligge i Norge? Er de fleste besøkende du har norske? England og Nederland har ganske raske linjer til Norge og det finnes mange gode selskaper der ute.

Men ingen slår hastigheten til de webhotellene som faktisk har servere her i Norge (ikke alle norske webhotell har sine servere her vet du)

Lenke til kommentar
Vel, hvem utenlandske kan du anbefale da ? :3

Om du sier litt om hvilke behov du har så er det lettere å gi deg tips.

Hvor mye plass trenger du?

Hvor mye båndbredde?

Hvilket operativ system foretrekker du (windows/linux)

Kontrollpanel ønsker

Hvor mange domener skal du ha?

Er det statiske sider eller database baserte sider (MySQL/MSSQL) PHP sider?

Hvilken prisklasse tenker du på?

Lenke til kommentar

I og med at jeg er interessert i å nå brukere i USA og Canada hovedsaklig, bruker jeg HostGator, og er så langt fornøyd. Hadde visst om selskapet over lengre tid, og benyttet meg av en kupongkode for et avslag på rund $20 da jeg kjøpte et års hosting der nylig, så prisen endte opp på rundt $95 for det første året (i underkant av NOK 600).

Serveren jeg bruker er så kjapp i forhold til det jeg var vant til fra før, at det kan ikke sammenlignes. Alt fra intern oppdatering og oppgradering, installasjon av plug-ins og themes o.l. for WordPress har gått på sekunder og fungerer perfekt. Det er også flust av muligheter i cPanel, og selv om jeg oppdaget i går at f.eks. Gallery scriptet er utdatert, er bl.a. WordPress installasjonen nyeste versjon.

Du kan også selge HostGator løsninger som en affiliate og tjene inn pengene du bruker på hostingen, og de tilbyr mange og varierte bannere du kan bruke, hvis du ønsker det.

Et par stats i cPanel:

Disk Space Usage: 35.72/999999 MB

Monthly Band Width Transfer: 74.04/∞ MB

SQL Databases: 2/∞

Mailing Lists: 0/25

Apache version: 2.2.11 (Unix)

PHP version: 5.2.9

MySQL version: 5.1.30

Architecture: i686

Operating system: Linux

...

Server status, komplett med CPU load, memory usage m.m. vises ved et museklikk, og du har god oversikt i panelet.

Jeg benytter meg forøvrig av Baby Croc løasningen. Her er URL til hjemmesiden deres, om du vil ta en titt: HostGator

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...