HipSar Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 God dag. På det ene øyet har jeg +4,50, og på det andre +5,00. Nå har jeg ikke flere linser på +4,50. Kan det være farlig å bruke +5,00 på begge øynene i et par dager? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Nei det går helt greit det Måtte selv bruke litt om hverandre da jeg brukte linser, og merket ikke noe spesielt bortsett fra at det ble litt for skarpt Men om det blir ubehagelig, kan du få en annen til å kjøpe linsene for deg. Lenke til kommentar
HipSar Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Herlig, takk for raskt svar. Jeg har 90 linser liggende hjemme som jeg såklart glemte å glemme når jeg skulle til hybelen. Men, men. Klarer meg vel fram til onsdag med +5,00 på begge øynene. Har briller her i tilfelle det blir ubehagelig. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Tror også det skal gå fint, selv bruker jeg faktis bare én linse på venstre øye. Har vel sånn ca -3..... Minus er nærsynt sant? Eller så er det +3 hehe, lenge siden jeg har vært hos øyelegen. Lenke til kommentar
Right Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Minus er nærsynt, ja. Det går nok greit så lenge du ikke bruker for lite på ett øye (f.eks. om du var tom for +5, og måtte bruke +4,50 på begge), for da får man lett hodepine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå