Gå til innhold

Problemer med Audio Output via HDMI (PS3)

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Visste ikke helt hvilken kategori denne topicen passet under, så jeg må be admins / moderatorer flytte over topicen hvis det er nødvendig :) Takk.

The issue: Jeg har koblet PS3n min opp mot mitt LG 42PG100R 1080p TV, får full oppløsning, alt funker - untatt audio output.

Når jeg skal konfigurere Audio Output på PS3'n, står det "Denne HDMI-enheten kan ikke brukes for Audio Output".

The Question:

1. Kan det være at TVen ikke støtter Audio Output fra PS3?

2. Er det muligheter for å få cross-channel audio slik at jeg kan koble Video via HDMI og Audio via Component? (problemet der er jo at lyden bare kommer på en annen Input på TVen, så det blir Bare AUDIO på Component input, og Bare VIDEO på HDMI input).

Håper dere som leser forstår problemet, om ikke, så får dere spørre, evt si hva som skal rettes på så det blir lettere for andre igjen å lese.

På forhånd, takk!

Mvh, Ole Henrik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å svare på spørsmål 2: Ja, du kan ta ut lyden via multiconnectorledningens om følger med PS3 (med 1x gul RCA for kompositt video som kan ligge løst og 2x rød/hvit RCA for lyd). Du kan ikke bruke en komponentkabel for det da du både må ta ut bilde og lyd via samme kabel da.

Lenke til kommentar

Okei, så jeg kan da altså IKKE bruke de standard kablene som følger med PS3 (red/white), fordi dem vil da BARE, og absolutt BARE kjøre på en egen kanal, og ikke sammen med HDMI.

Må evt. få tak i RCA.

Forstår jeg deg korrekt?

Endret av Aiinen
Lenke til kommentar

Ok, for å oppklare litt:

Den kabelen som følger med PS3 har tre RCA (hvor RCA henviser til selve pluggen ikke hva som sendes på den) i ene enden (den som kobles til TV eller whatevah). To av dem er lyd (rød/hvit) og èn av dem er _kompositt_ video (gul). Kompositt video og komponent video er ikke det samme (komponent video bruker 3 RCA, typisk grønn, rød og blå + 2 RCA til lyd, altså 5 tilsammen). Du KAN bruke kabelen som følger med til kun lyd uten å sende video på den gule pluggen, og da bilde via HDMI (jeg bruker det oppsettet). Det du gjør da er å velge i settings at bilde skal via HDMI og lyd skal via multiconnector.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...