Gå til innhold

25 hk Evinrude e-tec på Gh V11 ? Kort eller lang stamme?

Anbefalte innlegg

Hei ! jeg lurer på om en Evinrude e-tec 25 hk er en bra motor ?.. vil akterspeilet tåle det ? isåfall.... Jeg har lang stamme på denne båten (Yamaha 15 hk firetakt, 2008) men det ser ut som det går fint med kort stamme, lurer på om jeg ikke får høyere toppfart også.. er det noen som har noen erfaring med dette ?

Takk for alle svar ! :new_woot:

Sorry litt dårlig bilde....

post-199314-1251118965_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde 20hk var maxmotor på GH11?. Jeg leste for øvrig også en test av denne båten gjort av "ViMenn-båt" for noen år siden. De testet da med 20hk som de beskrev var maxmotor.Med en voksen mann om bord klarte båten omkring 25-26knop med spaken til bunns om jeg ikke husker feil.

Hva man vinner på å gå 5hk opp i størrelse gir ikke mye ekstra piff i topphastighet.Bare noen svært få knop.Ville tippe 2knop forskjell mellom 20 og en 25 hester motor.

Siden den artikkelen jeg leste er noen år gammel og båtene sikkert har blitt endret på siden, så kan du undersøke hva fabrikken anbefaler som maxmotor på båten.Hva fabrikken anbefaler som maxmotor er det som er lurest å følge.Det er hva båten er beregnet for.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...