Fred7555 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Hei Vi har to PC-er i huset, en på gangen med en skriver koblet til, som kjører XP 32-bit med SP3 På rommet har jeg min PC med Vista Ultimaye 64-bit, og vil gjerne dele skriveren vår (Dell All-In-One-Printer 942) på hjemmenettverket vårt (det funker helt fint), så jeg slipper å gå ut i gangen, skru på PC-en, bare for å skrive ut en fil. Her er et bilde av hvordan det ser ut: Men når jeg klikker på den, kommer dette opp: Hvis jeg tar på OK, kommer ta dette opp: Jeg har lastet ned driveren til 64-bit (gjør vel ikke noe at den er på engelsk?), men hvilken PC skal den installeres på? Den med skriveren (XP 32-bit) eller den hvor jeg vil "sende" filer til skriveren fra (Vista 64-bit)? Er det noe mer jeg må gjøre for å få det til? Takker Endret 24. august 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Bump Foresten, må den andre PC-en (der skriveren er koblet til) være skrudd på for at jeg kan skrive ut fra den andre PC-en (den uten skriver)? Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Bruker du usb kabel må pcen som skriveren er tilkoblet til alltid stå på. Du kan ikke installere en 64 bits driver i 32 bits XP. Du må bruke en 32 bits. Har printeren din nettverkskontakt bruker du heller denne. Da kan begge pcene skrive ut uten at den andre er på. Skriverdeling mellom XP og Vista er litt vanskelig siden det er en del forskjell i operativsystemene. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 En nettverkslaserskriver får du til ca 1000kr. http://www.chicagotech.net/vista/vistaprint.htm Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 Er bare en vanlig skriver med USB-kabel inn i PC-en. Er ikke noe vits da om den må være på, da å dele filer mellom PC-ene funker fint. Ikke noe forskjell å overføre filen dit, også skrive ut, enn å skrive ut direkte herfra da begge må være på. Problemet er at Hjemmesentralen (har fibernett) + swiitchen står under skrivebordet her inne, men mamma vil ha skriveren ute i gangen, så hjelper ikke så mye med en nettverksskriver da. Takker Lenke til kommentar
swahili Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 mulig jeg er helt på bærtur nå, men er ikke hele poenget med en nettverkskriver å kunne koble den trådløst til nettet og la den stå hvor man måtte ønske i huset? Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 (endret) Hehe, det tenkte jeg ikke på, tenkte den måtte kobles til med kabel Skal se litt på det Hvis noen vet om en billig og god nettverksskriver som kan kobles til trødløst, er enkelt i bruk (trenger ikke å være den mest proffe)og ikke koster for mye, tar jeg gjerne imot råd Takker Endret 28. august 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå