EnLigther Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Hei alle sammen! Jeg har en belkin n+ router med usb uttak, der har jeg koblet til en ekstern harddisk. Problemet er at jeg vet ikke hvor eller hvordan jeg finner hden i nettverket. Håper noen glupinger kan hjelpe meg! -E- Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Er det støtte for hardisker på routeren? Den USB porten er normalt sett ikk ment til hva som helst.. Lenke til kommentar
EnLigther Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Er det støtte for hardisker på routeren? Den USB porten er normalt sett ikk ment til hva som helst.. ja, det står i produktbeskrivelsen at det er mulig: Belkin's N+ Wireless Router features a USB Storage port on the back of the router for connecting USB storage devices such as an external hard drive or thumb drive to the network. Now you can centrally store and share media content and files from the USB hard drive to every computer on the network. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Du må logge deg inn på ruteren. Vet ikke hvilken IP Belkin bruker, men det er som oftest enten 192.168.0.1 eller 192.168.1.1. Der skal det være eget menyvalg for oppsett av disk på USB-porten, slik at man kan gi den fungerende navn/adresse. Lenke til kommentar
EnLigther Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Du må logge deg inn på ruteren. Vet ikke hvilken IP Belkin bruker, men det er som oftest enten 192.168.0.1 eller 192.168.1.1. Der skal det være eget menyvalg for oppsett av disk på USB-porten, slik at man kan gi den fungerende navn/adresse. ok, skal prøve... Lenke til kommentar
EnLigther Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Du må logge deg inn på ruteren. Vet ikke hvilken IP Belkin bruker, men det er som oftest enten 192.168.0.1 eller 192.168.1.1. Der skal det være eget menyvalg for oppsett av disk på USB-porten, slik at man kan gi den fungerende navn/adresse. ok, skal prøve... Nei finner ingen meny der jeg kan endre oppsett. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Da krever trolig tilgang at du kjører klientprogram på PC-en (medfølgende CD), for å få satt opp dette. Du kan også prøve å bruke samme IP-adresse som til router i Utforsker for å se om du finner disken. Sjekk også nettverksteder i utforsker. Lenke til kommentar
EnLigther Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Da krever trolig tilgang at du kjører klientprogram på PC-en (medfølgende CD), for å få satt opp dette. Du kan også prøve å bruke samme IP-adresse som til router i Utforsker for å se om du finner disken. Sjekk også nettverksteder i utforsker. Kjørte klientprogramet som fulgte med cden og vips så var det i orden. Takk for hjelpen Bolson! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå