KKake Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Spennende. En mulig erstatter for min knuste AA1? Lenke til kommentar
saivert Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Er fremdeles skeptisk til ARM og andre alternative OS. Er nok mest de spesielt interessert som vil kjøpte dette. Folket har jo talt. Folk vil ha samme funksjonalitet i en nettop (netbook) som de er vant med fra andre bærbare. Var jo derfor de økte tommestørrelsen fra 7 tommer som det starta på og det hadde nok forsatt hadde det ikke vært fordi Microsoft la inn begrensninger. Og folk er vant til Windows og derfor er det Windows som selger. Tror ikke Nokia er interessert i å lansere en "modell for spesielt interesserte". Da må isåfall prisen opp på et nivå som priser den ut av markedet igjen. Og som en enhet som kun er til å surfe WWW på så er netbooks fremdeles for store. Da vil nok mange holde seg til smartphonen sin. Endret 24. august 2009 av saivert Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Med den tankegangen ville aldri Firefox, Mac eller Asus EEE blitt populært. Alle gode produkter starter på null markedsandel og jobber seg oppover. Nokia vil selvsagt ikke lansere noe for "spesielt interesserte". De satser som vanlig på masseproduksjon OG NYVINNING. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 After more than 25 years as a pioneer and leader in the mobile industry, Nokia will bring its rich mobility heritage and knowledge to the PC world with the new, Windows based, ...Og der forsvant interessen min. Jeg kan kan jo alltids legge Linux på den, men det kan man også med så å si alt av netbooks. Ellers så er jeg litt skuffet over at dette ble nok en Windows/Atom PC. Jeg hadde håpet at Nokia ville velge Android og ARM.Eller Symbian^2, Maemo, eller egentlig alt annet enn Windows. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Håper på muligheten til å bestille uten OS Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 12 timers batteritid er for godt til å være sant på både GN40(som delvis støtter 1080p video) og GSE945. Har man 9-12 celler batteri så er det fult mulig på de fleste av dagens minibærbare, men da sprekker jo vekten på 1250 gram med glans. min eee 1000h veier faktisk 1667 gram men skikkelig batteri tid veier glatt opp for det. atom + hdmi = pointless hehe neida, er jo fullstendig genialt med HDMI, er en drøss med ganger at jeg savner det. synest også jeg får bedre bilde enn med vga på pc skjemen Lenke til kommentar
havfal Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Hadde håpet på denne med Maemo, ettersom det er et OS jeg har likt godt på Nokia sine surfebrett. Lenke til kommentar
Tornado78 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Så lenge de greier å få implementert en fornuftig grafikk kontroller (ION... HINT..HINT...), å ikke intel`s TRAGISKE GMA950 som mange velger å bruke!!! så er er løsningen spennende:) + aluminiumskasse er jo kult:) Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Med den tankegangen ville aldri Firefox, Mac eller Asus EEE blitt populært. Alle gode produkter starter på null markedsandel og jobber seg oppover. Nokia vil selvsagt ikke lansere noe for "spesielt interesserte". De satser som vanlig på masseproduksjon OG NYVINNING. Null markedsandel er jo relativt. Siden prisen enda er ukjent er det umulig å spå hvor mye denne kan tenkes å selge. NYVINNING ser jeg dog ikke så mye til på denne, bare en bra sammensatt pakke som kan slå ann med riktig pris. Lenke til kommentar
G Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Atom CPU'er er de 32-bit? Hvor mye minne kan en regne med denne PC'en kommer med? Kan en forvente at de blir levert med Windows 7 fra første lanseringsdag? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Atom CPU'er er de 32-bit? Noen av de støtter 64bit. Full oversikt finner du her. Se etter "Intel 64". Hvor mye minne kan en regne med denne PC'en kommer med? De som leveres med Windows vil sikkert være begrenset til 1 GB. På andre varianter regner jeg med 2-4 GB. Kan en forvente at de blir levert med Windows 7 fra første lanseringsdag? Hvis den ikke lanseres før 22. oktober så kan det hende. Jeg håper det blir mulig å kjøpe den uten Windows også. Lenke til kommentar
G Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Håper Nokia har vett nok til å levere med Windows 7. Eventuellt kan de jo ty til gratis oppgradering på kjøpet fra Vista for de Windows-frelste. Men en slik oppgradering ville ikke jeg orket, nå når Windows 7 så og si er ferdig utviklet. Lenke til kommentar
christer247 Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Synes dette ser interessant ut jeg Skulle egentlig bare mangle, siden grensen mellom mobiltelefon og portabel PC minsker og minsker... Batteritida ser interessant ut, men er enig med at de godt kunne skvisa inn 12 tommer skjerm.. Er god plass til det... Og selvfølgelig håper jeg de har tatt til fornuft og gått for nvidia ION og ikke det crappy intel brikkesettet! Aluminium og gps er en forbedring sett i forhold til de andre produsentene, men det hadde også vært veldig brukervennlig om man kunne velge uten OS for de som vil det I så tilfelle, finnes det noen linux versjoner som drar noe utbytte av en innebygget gps? Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Dette blir uansett ikke bra før en går over til ARM eller neste gen Atom. Regner med OS blir mer eller mindre valgfritt i praksis, men fare for M$ skatt. Forøvrig helt konge at Nokia kommer på denne banen også! Endret 25. august 2009 av Anders Jensen Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Nokia er dritt . Husker Nokia tven vi kjøpte engang på 90 tallet. Kjenner meg igjen i resonnementet ditt. Jeg hadde tv og videospiller fra Philips på 90-tallet. Den dag i dag nekter jeg konsekvent å kjøpe noe fra det merket. Lenke til kommentar
Uluen Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Skjermen er for liten for mitt bruk, ellers ser den interessant ut. Jeg hadde en Acer Aspire One 751 med 11.6" skjerm, ville ikke hatt noe mindre enn det. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Hadde de kjørt ett spennende os, så skulle jeg vurdert som en surfepc... Men, med MS som OS, så er den verken spennende eller interesang Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg har Asus N10 og den kjører 1080p glatt gjennom Hdmi (Geforce 9400). bare litt tweaking og Media Player classic som skal til. Anbefales på det varmeste! Lenke til kommentar
gotark Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Det kan jo også tenkes at det er hdmi fordi det i det hele tatt er mer fremtidsrettet, tar mindre plass og at du bare trenger en kabel til tven (antar det skulle være greit å kjøre lyd ut på den) Skal du koble til en pc-skjerm som ikke har hdmi, så bruk en hdmi-dvi overgang. Lenke til kommentar
it24 Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Den er nå til salgs i Norge for under kr. 4000,- hos: www.it24.no og Digitalimpuls.no i Oslo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå