Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Typens bestekompis hater meg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konklusjon

 

Per er en sjalu bitch.

Du lar deg tråkke på av alt og alle.

Du tror alt som skjer er din feil.

Typen din vasker seg ikke og står ikke opp for deg.

 

Var dette bare noe du trengte å få sagt, eller var det noe du trengte svar på?

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Kom i en krangel med Per der han skjeller deg ut en gang til, og etter det så kutter du all kontakt med typen. Da må typen din velge mellom å for første gang i sitt liv stille opp for ett kvinnfolk og denge kompisen sin, eller å være enig med at "hu sikkert ikke var noe å spare på".

 

En vinn vinn situasjon, men er litt slemt ;)

Lenke til kommentar

Anbefaler en ansikt til ansikt diskusjon med Per hvor dere setter dere ned og dere diskuterer hvorfor han oppfører seg som han gjør. Anbefaler en cafe eller liknende med andre mennesker slik at det holdes noenlunde sivilisert. Er det sjalusi fordi du tar av tiden til typen din, har Per mistet sin dame og er gretten pga det? Eller er det noe annet.

 

Vil også anbefale å kvitte seg med partnere som er uhygeniske, for feige til å stå opp for dama, og sikler på strippere foran kjæresten.

 

Jeg kjenner ikke typen, men han høres ut som en dott.

Lenke til kommentar
Hehe, stemmer relativt godt. :!:

 

Jeg tror ikke jeg vil gi opp typen min, ettersom jeg har det såpass fint sammen med han ellers. Når Per klikker blir typen min helt "fjern" og sier ingenting. Igår fant jeg ut enda en ting, og det er at Per har gått å snakket dritt om meg og forholdet mitt på jobben. Egentlig har jeg bare lyst å slå inn trynet på Per, men... Kjæresten min sa igår at han aldri hadde gitt opp Per uansett, siden de har vært barndomsvenner i mange år. Bro's before hoes

 

Forholdet er dødfødt. Hvis ikke typen din blir voksen og sier hvor skapet skal stå ovenfor Per. Man kan godt mislike partneren til en kompis, men man holder da truta igjen i respekt ovenfor kompisen (i.e. typen din) ogdeg. Selv om typen din slites mellom to fronter så er det noe man bare ikke skal gjøre i forholdet til andre mennesker. Det er å la slikt ture videre uten å prøve å rette på det, som faktisk er det værste her etter min mening.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

Er man en mann på 24 burde man ha baller og respekt nok til å si ifra når en kompis står og skjeller ut kjæresten sin på den måten, i full offentlighet.

 

Nå må du si til han at om dette forhldet skal fungere må han kontrollere Per. Spesielt siden han er en så stor del av livet hans. Jeg sier ikke at de skal bryte kontakt, men det finnes grenser for hvor tafatt og tiltaksløs man kan være. Du er tross alt kjæresten hans, og da har han et like stort ansvar ovenfor deg som sine kompiser. Hvertfall når de behandler deg på denne måten.

 

Virker som Per har en slags makt over kjæresten din. At han er den dominante, kan det stemme? At det er som regel Per som bestemmer og tar avgjørelser om ting og tang. Den andre grunnen jeg kan tenke meg er at kjæresten din er delvis eller enig i mye av det Per sier, men tør ikke si det til deg selv. Han lufter problemer med Per, så blir Per irritert og tar det opp med deg. Så han reagerer ikke når Per sier det. Noe som kan virke mindre sannsynlig siden dere har det så fint på tomannshånd.

 

Utifra hva du skriver virker det ikke som om det er en spesifikk handling eller situasjon som har fått Per til å legge deg for hat. Jeg kan tenke meg tre grunner. Dette er dog bare min synsing, kan være helt andre ting.

 

1. Han føler du står imellom han og kompisen sin. Den er ganske selvforklarende.

 

2. Han har begynt å få følelser for deg. Dette kan virke veldig usansynlig, men allikevel sannsynlig. Har sett det før også, man liker jente, kan ikke få jente, blir stygg mot jente. Kort forklart. Så han har fått følelser han vet er helt feil og prøver derfor å distansere seg fra deg, på en særs dårlig måte vel og merke. Samtidig som han prøver å skille deg fra kjæresten din, så du forsvinner helt fra livet hans. Han gjør derfor det han kan for å virke mest mulig uinnteresert i deg og stygg. Kansje også for å prøve å fjerne disse følelsene han har fått, han bebreider deg for det. Så du blir utløpet for frustrasjonen og sinne han føler for situasjonene. Også over seg selv. Han vil ha deg ut av livet hans, det går ikke når hans gode venn er kjæresten din.

 

3. Du er rett og slett irriterende, hvertfall for han. Det kan bare være flere småting og kansje noen større. Som skinner mer gjennom når dere er/var så mye sammen som dere var. Noen mennesker passer bare ikke sammen og går hverandre på nervene. Dette gir han derimot ikke rett til å behandle deg som dritt. Ingen av grunnene gjør det.

 

Siden Per er en så stor del av livet til kjæresten din må det komme en løsning på dette, snart! Ellers går det nok dårlig. Hverken du eller kjæresten din kan leve på den måten. Mitt tips er at du er veldig ung, kun 18 år, du skulle ikke vært i en slik situasjon nå. Du er for ung til holde ut det der, så snakk ordentlig ut med kjærseten din. Si du ikke kan leve på den måten. Han må erkjenne at så lenge dere er sammen han også forsvare og stå opp for deg!

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...