Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskinen vil ikke starte etter en kortsluttning

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg spilte Age of Conan her om dagen.

Følte at det hakket sånn selv om hardware var mer enn kraftig nok til dette spillet.

Startet maskin på nytt og sjekket temp i bios, denne visste over 80 grader på cpu.

Sjekket om det var for mye støv i vifta, fikk renset dette og montert alt igjen.

Men da ville ikke pc starte opp.

Og i tillegg kortsluttet en ledning fra strømforsyning mot en skrue på hovedkortet.

Håpte at jeg ville få liv i den igjen men like død.

den startet som normalt, alt kjørte.

Men ikke noe signal på skjerm.

men ved å flytte skjermkort til en annen port på hovedkortet så startet pcen opp.

Følte derfor at hovedkort hadde tatt kvelden, og fikk byttet alt unntatt strømforsyning og skjermkort.

Med

Hovedkort P6T Deluxe V2

CPU Intel Core I7

DD3 minne

Dette hjalp ikke og derfor byttet jeg ut strømforsyning med en ny 750 watt fra corsair :-)

Fortsatt like død, selv om jeg har sjekket flere ganger om kabler er koblet riktig, minnet står plassert riktig.

Siste mulighet er vel nå å få byttet ut skjermkortet.

Eller Har noen forslag på ting jeg har glemt å sjekke ut ?

Mvh Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Ved bytte av hovedkort. Påse at alale avstandsbrikker under hovedkortet står riktig. Hvis disse ikke er montert i henhold til skruehull i det nye hovedkortet kan det oppstå en kortslutning, evt. hindre at maskinen starter.

- Sjekk også at alle strømkabler er riktig plassert mot hovedkort og skjermkort.

Lenke til kommentar

Takker for raskt svar :-)

sjekket litt mer og det er akkurat som før.

ledning for 12 v 8 pin til hovedkort er koblet til, avstands hylsene er montert riktig under hovedkort.

sjekket og det er så rart for når alle kablene er koblet riktig så starter pcen som normalt, virker som harddiskene jobber med å starte opp, men ikke reaksjon på skjermen.

Skjermkort vifta går så veldig tregt og regner med at når de ekstra strøm ledning til pci express 6 pin og 8 pin er koblet fra så går vifta på skjermkort veldig raskt ?

Mvh Marius

Lenke til kommentar

hei igjen ;-)

Etter hva jeg kan skjønne så må det være en av følgende komponenter som ikke virker som det skal.

Fordi den ikke vil starte opp.

Ram CPU Hovedkort og Skjermkort.

Ram Cpu og Hovedkort er helt nytt.

Skjermkort Virket rart på gammel maskin også som har opplevd litt av vært opp igjennom ;-)

Kortsluttning fra strømforsyning mot en skrue på hovedkort.

Flere ledninger som har brent i stykker, osv.

De gangene som pcen virket da måtte jeg liksom flytte skjermkort fra pci express x16 porten til en annen for at den skulle starte opp, har oppført seg veldig merkelig etter at denne ledningen som gikk fra strømforsyning kortsluttet med hoved kort.

Jeg blir ikke noe særlig klokere, men tenkte å få kjøpt nytt skjermkort snart, så får en se om det virker da :D wii

Mvh Marius

Lenke til kommentar

Jeg fikk start på hovedkortet men på akkurat samme måte som med det gamle, jeg måtte sette skjermkort på den siste pci ex 16 portene nr 3 på dette hovedkortet ?

Hva betyr dette ?

Skjermkort defekt eller noe annet?

Mvh Marius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...