Gjest Slettet+3124 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Dette skal visstnok være Norges største og mest omfattende overgrepssak. Erik Andersen er tiltalt for 66 seksuelle overgrep, og da er det flere saker som har blitt henlagt pga foreldesfristen som er på 10 år i kongeriket Norge. De ønsker en forvaringsdom i denne saken, det skulle da bare mangle!! Han må få aldri sette sine bein ut i samfunnet som en fri mann igjen i framtiden. Jeg mener at 21 år forvaring er det riktige her. Noen andre synspunkter på denne saken? Les mere her: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/lommema...hp?artid=576861 http://www.dagbladet.no/2009/08/24/nyheter...iltale/7789987/ EDIT: typo Endret 24. august 2009 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Jeg mener at 21 år forvaring er det riktige her. Synes han heller skal få pålagt behandling. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 @dicktator Behandling slik at han kan tilbakeføres til sammfunet igjen? Er det du mener? Hvorfor behandle en mann som aldri burde få slippe ut igjen? Lenke til kommentar
Powerpie Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 ....elektrosjokk behandling Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) @dicktator Behandling slik at han kan tilbakeføres til sammfunet igjen? Er det du mener? Hvorfor behandle en mann som aldri burde få slippe ut igjen? Hvorfor ikke? Hvis behandlingen virker, kan han være en nytte for samfunnet igjen etter sonet dom. Det må da være bedre med intensiv behandling enn kun et langvarig fengselsopphold, der personen godt kan være helt lik etter sonet dom. Endret 24. august 2009 av Fredrikern Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Hva kan han tilføre samfunnet etter en eventuell rehablitering? Dette er en person som har utnyttet de absolutte svakeste i samfunnet på den værst tenklige måten! Hvor mange ødelagte barnesinn har han på samvittigheten mon tro? Han har trolig drevet med dette i flere tiår allerede, og det finnes nok ikke noen rehab for denne typen mennesker. Det beste for alle parter at vedkommende forblir sperret inne til sin død! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Hadde han egentlig fått noe særlig straff hvis det ikke var for at 2 av punktene dreier seg om voldtekt? Jeg mener, at noen tar på tissemann nede i lomma kvalifiserer vel neppe til alvorlig tiltale/straffeutmåling normalt sett? (Hvis det finnes lignende tilfeller der ute) Lenke til kommentar
fgr Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 selv om man kanskje ikke forstår hvorfor noen mennesker kan gjøre sånne ting, så kan man kanskje klare å tenke seg at "tenk hvis JEG hadde hatt en feil i hjernen som gjorde at jeg tente seksuelt på 10åringer?". jeg tviler på at det er noe særlig "fritt valg" som gjør at folk har en avvikende "-fil" som fks homofili, eller hva med de folka som tenner på TRÆR?? tror du det er frivillig. eneste "BEHANDLING" som finnes for sånne er jo at man blir opplært til å undertrykke seg selv resten av livet. så kan vel likegjerne gi dem et nakkeskudd da. billigere det enn å ha dem i fengsel 21 år. Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Denne mannen har vært en overgriper fra han var i tenårene. Denne mannen fungerer ikke i vårt samfunn, sperr ham inne hvor han får tid til å reflektere over det han har gjort, og gi foreldrene/rammende en rettferdighetsfølelse. Endret 24. august 2009 av Kalars Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Ja, han er en pedofil overgriper. Han har voldtatt et barn på 11 år og har hatt 13 tilfeller av seksuell omgang med barn under 14 år, og ved 2 av tilfellene sidestilles det med voldtekt etter loven. Han trenger ikke rehab, men resten av livet bak lås og slå.. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Tar vel en god stund før dom faller (rettsaken begynner i november) så vi kan jo begynne å gjette på utfallet. Jeg tipper 9-12 år fengsel Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Skal ikke se bort i fra at du får rett, men jeg håper likevel på 21 år forvaring.. Det ville være en skam for de impliserte om han skulle få så lite som 9-12 år. Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Livet hans er jo ødelagt uansett håper jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå