Navidi Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Var litt for rask til å svare. Trodde du hadde slettet dataene. Følg oppskriften i linken jeg ga, så skal det løse seg. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 Jeg må takke og bukke for alle svar.. nå er jeg desverre litt full og orker ikke å begi meg ut må noen risky things, dette tar jeg imorgen. Men nøkkelorder er Dynamiske disker.... Har til og med hørt med læreren min på NA og han vet ikke.... Så jeg har virkelig noe å sette meg inn i... Bare å gi meg forslag folkens. Funker ikke de jeg har fått så gir jeg dere feedback! Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Du kan laste det ned her... http://(fjernet)/ Linking til warez-sider er ikke særlig smart, mht. retningslinjene. Anbefaler deg å fjerne den før du får ferie. Tilbake til topic: Basic-disker kan konverteres til dynamiske disker, men ikke omvendt. Da må partisjonen formateres på nytt. Tror dynamiske disker bruker en eller annen UID eller noe slikt. Da jeg gikk IT-Prosjekt på NA, var vi innom bruk/administrasjon av Windows 2000 Professional og Server. En av lab-øvingene i boka gikk på å konvertere disken til dynamisk, men læreren sa at vi ikke måtte gjøre dette. Hvis vi likevel gjorde det, måtte maskinen ghost'es tilbake til opprinnelig oppsett. Her står det mye informasjon rundt disker, partisjoner, basic vs dynamiske disker etc. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 Dynamic Disk A dynamic disk is a physical disk that has been upgraded by and is managed with Disk Management. Dynamic disks do not use partitions or logical drives. They can contain only dynamic volumes created by Disk Management. Only computers running Windows 2000 can access dynamic volumes. Hvis jeg skjønner denne teksten riktig så kan 2000 maskiner lese dynamiske disker... Men hvorfor ikke Windows 2003 Enterprise Server eller Windows XP ??? Jeg får prøve å installere 2000 Server igjen da og se om jeg kan klare å lese disken igjen... Brenne ut alt og formatere den. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Det du gjør er å åpne windows sin disk-manager, så høyre-klikker du i det gråe feltet på den dynamiske HDD. Der vil du få opp en meny, jeg husker ikke om du vil få opp "Convert to Primary disc" eller lignende, men du gjør det i allefall en plass på den menyen. Kan ikke gi noen screenshoots desverre...sitter på skolen der alt av slike nødvendigheter er blokkert desverre. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 Det du gjør er å åpne windows sin disk-manager, så høyre-klikker du i det gråe feltet på den dynamiske HDD. Der vil du få opp en meny, jeg husker ikke om du vil få opp "Convert to Primary disc" eller lignende, men du gjør det i allefall en plass på den menyen. Kan ikke gi noen screenshoots desverre...sitter på skolen der alt av slike nødvendigheter er blokkert desverre. Skal prøve når jeg får inn 2000 igjen. Men mener at alle verktøy mulighetene ble bare grå'et ut da jeg merket den... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Der trykker du. Ja, jeg ser det står convert to dynamic disk, men siden jeg ikke har det så står det det motsatte hoss deg Wabby. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 Der trykker du. Ja, jeg ser det står convert to dynamic disk, men siden jeg ikke har det så står det det motsatte hoss deg Wabby. Convert er desverre en "one way" løsning. Kan ikke konverteres tilbake. men har fått noen tips om at Windows ikke leser den dynamiske disken før alle diskene er dynamiske... Hørt om det ?? Tenkte kansje å prøve dette når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Convert er desverre en "one way" løsning. Kan ikke konverteres tilbake. men har fått noen tips om at Windows ikke leser den dynamiske disken før alle diskene er dynamiske... Hørt om det ?? Tenkte kansje å prøve dette når jeg kommer hjem. Det finner jeg meget uforståelig, pga det gjorde jeg selv på min 120GB Seagate, og hdd converterte som bare det. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 "Bæsj på leggen" er ikke et godt emne for denne tråden. Er du 2 år gammel?Tenker du ikke på at neste gang noen har samme problem, så vil de søke etter relevante ord - og ikke "BÆSJ" (hvis de har iq nok til å bruke søkefunksjonen...)? Det er folk som deg som har gjort HW.NO forumet dårligere over de siste 1-2 årene, snart gidder bare folk som snakker om bæsj og tiss å være her. Godt sagt. Veldig enig med deg. Skjønner ikke at folk gidder å svare på slike poster. Når dem svarer bidrar dem bare til at andre folk skriver poster med samme tåpelige tittel også. Det er nok en grunn til at denne posten ble opprettet. Kan ikke skjønne dere gidder og irritere dere over småting. Skjerp dere og finn en hobby isteden for og oppføre dere som småunger. Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 hmmm bare tenke seg om. er ikke 2003 server et par 3 uker forsinken, jeg synes å huske at microsoft trakk den tilbake. ERGO DEN ER IKKE UT ENDA. og da må du ha en ulovlig kopi. Windows server 2003 er veldig ute.. Har installert en fult lovelig versjon for å teste ut ytelse med det nye .net framework (1.1 tht is) Ptomania Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 17. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2003 Må takke dere alle for hjelpen! 50 innlegg på så kort tid er veldig bra! Nå har jeg fått alt tilbake igjen.... Hva problemet er får være ukjent da jeg faktisk ikke vet selv. Formaterte maskinen og reinstallerte 2003 uten å ha den dynamiske disken i, satt den i etterpå og Vips så var den der... Jaja... Mircosoft er noe rart noe... Men da er jeg glad og hjemmesiden min er oppe så fort alt er konfigurert ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå