shahin Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 "Bæsj på leggen" er ikke et godt emne for denne tråden. Er du 2 år gammel?Tenker du ikke på at neste gang noen har samme problem, så vil de søke etter relevante ord - og ikke "BÆSJ" (hvis de har iq nok til å bruke søkefunksjonen...)? Det er folk som deg som har gjort HW.NO forumet dårligere over de siste 1-2 årene, snart gidder bare folk som snakker om bæsj og tiss å være her. Off topic - og du er en som er her for å skape kvalme og komme med urelevante saker. Personlig føler jeg at denne situasjonen er dritt! Og føler du at det er en dårlig topic er ikke dette rette plasse å si det , men heller en PM til en moderator. Ferdig med den saken! Hvorfor ikke inrømme at du har "bærsjet på leggen" (for å bruke ditt eget vokabular)? Om jeg ikke kommenterer at dette forumet er på vei til helvete pga. folk som deg, så tviler jeg på at du selv greier å forstå hva du gjør. Hvis jeg sender en melding til en moderator blir posten stengt/sletta, men har DU da lært/skjønt at BÆSJ ikke er bra topic for en tråd? Neste uke starter du en tråd om bios med emne "tiss". Og vi er ikke ferdig med saken, slik du skriver. Vi er faktisk ikke ferdig med saken før alle har lært seg å bruke emnefeltet fornuftig. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Hvis ikke du engang får mounta hd'en fra Linux, så kan du kanskje prøve et file recovery program. http://www.pcinspector.de/file_recovery/uk...uk/download.htm Så vidt jeg har forstått er alle filene der, bare at han trenger brukerrettigheter for å få tilgang til dem. Da hjelper ikke noe file recovery. Det vil bare gi de samme beskyttede filene. Samme med partitionmagic. Det han trenger er å finne en oppskrift på det trikset der man "logger seg på" disken det gamle brukernavnet sitt. (Evt. gjøre ett av de triksene for å nulle ut passordene) Lenke til kommentar
shahin Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 "Bæsj på leggen" er ikke et godt emne for denne tråden. Er du 2 år gammel?Tenker du ikke på at neste gang noen har samme problem, så vil de søke etter relevante ord - og ikke "BÆSJ" (hvis de har iq nok til å bruke søkefunksjonen...)? Det er folk som deg som har gjort HW.NO forumet dårligere over de siste 1-2 årene, snart gidder bare folk som snakker om bæsj og tiss å være her. Bare så du vet det så er "bæsj på leggen" en annen måte å si jeg har d**** meg ut eller jeg har gjort det store. Det er en fin måte å tiltrekke seg oppmerksomhet på også. Han fikk jo din oppmerksomhet Tyder jo på at det fungerer. Hilsen Zuul Dette er som å skrive "Hjeeeeeeeeeeeeeeeeellllp!!!!!!!!!" i emnefeltet. Du, Zuul, mener at dette er en god måte å bruke forumet på? Mener du kvaliteteten på forumet senkes eller økes med slike emner/tråder? Hvis du ikke forstår at det er dette som har gjort forumet 100 ganger dårligere siste 1-2 år, så er det ingen grunn for meg å prøve å forklare deg det. Oh, jeg glemte det. Du var jo ikke på hardware.no forumet for 2 år siden, så du regner med denne situasjonen er det som er "normalt". Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Siden linux er nevnt her så må jeg si at det er ypperlig til å hente "lost" data på. Har hatt gode erfaringer med det. Ganske enkelt er det også (er ikke en linux bruker). Det er vel det beste. Har enda ett forslag, men det er siste, SISTE utvei fra min side. Fjern alle partisjonene på disken og la en stor NTFS partisjon og hurtigformater. Så bruker du et recovery program og scanner disken for tapte data. (Har hatt gode og dårlige erfaringer med dette, brukte R-studio) Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 15. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2003 Siden linux er nevnt her så må jeg si at det er ypperlig til å hente "lost" data på. Har hatt gode erfaringer med det. Ganske enkelt er det også (er ikke en linux bruker). Det er vel det beste. Har enda ett forslag, men det er siste, SISTE utvei fra min side. Fjern alle partisjonene på disken og la en stor NTFS partisjon og hurtigformater. Så bruker du et recovery program og scanner disken for tapte data. (Har hatt gode og dårlige erfaringer med dette, brukte R-studio) Hele disken er kun en partisjon... Men skal prøve hos en kamerat når han kommer på perm, han har noen linux maskiner stående... Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Hele disken er kun en partisjon... Men skal prøve hos en kamerat når han kommer på perm, han har noen linux maskiner stående... Jo, du hadde ikke prøvd windows 2000? Bare ha det i tankene! Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Hvis ikke du engang får mounta hd'en fra Linux, så kan du kanskje prøve et file recovery program. http://www.pcinspector.de/file_recovery/uk...uk/download.htm Så vidt jeg har forstått er alle filene der, bare at han trenger brukerrettigheter for å få tilgang til dem. Da hjelper ikke noe file recovery. Det vil bare gi de samme beskyttede filene. Samme med partitionmagic. Det han trenger er å finne en oppskrift på det trikset der man "logger seg på" disken det gamle brukernavnet sitt. (Evt. gjøre ett av de triksene for å nulle ut passordene) Det var ikke det jeg forsto av det. Slik jeg forsto det fikk han ikke opp disken i explorer, og dermed heller ikke filene. Det var derfor jeg foreslo noen måter å få tak i filene på, for deretter å "take ownership" på filene, og legge til brukerrettigheter på dem etterpå. Men jeg kan jo ha misforstått. Kanskje Wabby kan bekrefte det? :-? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 15. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2003 ......................Det var ikke det jeg forsto av det. Slik jeg forsto det fikk han ikke opp disken i explorer, og dermed heller ikke filene. Det var derfor jeg foreslo noen måter å få tak i filene på, for deretter å "take ownership" på filene, og legge til brukerrettigheter på dem etterpå. Men jeg kan jo ha misforstått. Kanskje Wabby kan bekrefte det? :-? Stemmer, filene og hele katalog strukturen er på disken. Men Windows klarer eller vil ikke lese disken da den har stått i en anne maskin med NTFS og bare registrer den som "dynamisk". Eneste jeg ser "dynamic" disk i Disk Manager og partition Magic, finner den ikke på noen andre steder som Explorer o.l. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Linux har lese støtte til NTFS og det er ikke vanskelig å redde dataene dine på denne måten... Last ned Knoppix Linux som er en linux distribusjon (les mer her) som kjører direkte fra CD, uten at du trenger å installere noe som helst på disk (alt lagres på ramdisk). Genialt ikke sant? .iso-fila brenner du på cd"som image fil... Herfra kan du prøve å mounte disken med disse kommandoene fra kommandolinja (shell): mkdir /mnt/ntfs mount -t ntfs -o ro,noexec,nodev,nosuid /dev/hdXY /mnt/ntfs Der X står for hvilken disk det er (Vanligvis er a=master og b=slave) og Y for hvilken partisjon det er (fra 1 og oppover. 1-4 er de primære partisjonene, 5 og oppover er de logiske). Et eksempel er hda5 for den første logiske partisjonen på master disken. Vet du ikke hvilken partisjon/disk det ligger på kan du sjekke det med kommandoen cat /proc/partitions Trenger du mere hjelp, så kan du spørre på linuxforumet :wink: Velkommen inn i linuxverdenen MarcelSB Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Dynamisk disc? Sier windows det i Disk management eller? Convert to basic disc, er det mulig? Det går ikke an å konvertere en Dynamic Disk til Basic Disk. Jeg tror forresten ikke at Server 2003 støtter Dynamic Disk. Det støttes kun av Windows 2000 og XP, etter det jeg har hørt. Lenke til kommentar
bandrex03 Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Har nå lest litt av problemet..og løsningsforslag...Altså, hvis du har beskyttet, dvs. kryptert filene med en login som du ikke har lengre, sliter du, du må faktisk logge deg på som "recovery agent"(tror jeg det var) for å kunne accesse de filene, men da må du ha en nøkkel fra Microsoft. Dette grunnet at den login du hadde kryptert filene med, er forbundet med en unik kode/idstreng som ikke eksisterer lengre grunnet at du har fjernet det gamle systemet. Nytter lite med å ta ownership el. liknende. Dette gjelder da kryptering. Hvis du ikke har kryptert, ser jeg ikke problemet med å bare stappe disken i et annet MS(ntfs) system. Da må det være andre årsaker til problemet ditt, slik som IDE kontrolleren på HK. F.eks har en 40GB Samsung, når jeg tar den ut, mounter den i en annen maskin, setter den tilbake og booter, tror bios det er en 160GB disk. I XP blir den sett på som upartisjonert/uformatert. Når jeg da setter den i den sekundære IDE kanalen, funker den som den skal. Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Fant noe på support.M$.com om at du under XP kan slette alle partisjonene på en Dynamic Disk, og så kan du konvertere til Basic Disk etterpå. Vet ikke om det går an i Server 2003, les her: http://support.microsoft.com/search/previe...;en-us;309044#4 Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 "Bæsj på leggen" er ikke et godt emne for denne tråden. Er du 2 år gammel?Tenker du ikke på at neste gang noen har samme problem, så vil de søke etter relevante ord - og ikke "BÆSJ" (hvis de har iq nok til å bruke søkefunksjonen...)? Det er folk som deg som har gjort HW.NO forumet dårligere over de siste 1-2 årene, snart gidder bare folk som snakker om bæsj og tiss å være her. Bare så du vet det så er "bæsj på leggen" en annen måte å si jeg har d**** meg ut eller jeg har gjort det store. Det er en fin måte å tiltrekke seg oppmerksomhet på også. Han fikk jo din oppmerksomhet Tyder jo på at det fungerer. Hilsen Zuul Dette er som å skrive "Hjeeeeeeeeeeeeeeeeellllp!!!!!!!!!" i emnefeltet. Du, Zuul, mener at dette er en god måte å bruke forumet på? Mener du kvaliteteten på forumet senkes eller økes med slike emner/tråder? Hvis du ikke forstår at det er dette som har gjort forumet 100 ganger dårligere siste 1-2 år, så er det ingen grunn for meg å prøve å forklare deg det. Oh, jeg glemte det. Du var jo ikke på hardware.no forumet for 2 år siden, så du regner med denne situasjonen er det som er "normalt". Ro deg ned for guds skyld ! Nei, jeg mener ikke at det er en bra måte å bruke forumet på , men en effektiv måte å tiltrekke seg oppmerksomhet på. Jeg er ny ja ! Og av den grunn har jeg ikke sett så mye av det du kaller "dårlig bruk av emnefeltet" (i hvertfall sammenlignet med alt du har sett ) Av den grunn ser jeg ikke på det som et så stort problem som du tydeligvis gjør. La oss heller gå tilbake til temaet i tråden. OK ? Hilsen Zuul Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Jeg stemmer for å få b-æ-s-j på tabu-lista til hw.no! Lenke til kommentar
Smal Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Jeg dreit meg også ut når jeg hadde instalert win 2003.. greide å formatere den ene partisjonen... men etter litt leting fant jeg et program som heter on track.... Du kan laste det ned her... fjernet av Mr.Ueland ...... Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det omfatter også informasjon om bruk av diverse modchips og lignende for konsoller. Videre er det forbudt å annonsere, reklamere eller informere om emulatorer. Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned spesifikk musikk, film, programvare etc. fra filesharing-hubber, videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du spesifisert warez" er ikke tillatt. ***3 ukers ferie*** PS: det finnes ikke noen grunn for ikke å ha lest retningslinjene bare å resore all dataen din til en annen disk Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Det er ikke bare at disken/partisjonen ikke har fått tilordnet noen stasjonsbokstav da? .. lek deg litt inne på disk management, og se om det er noen måte du kan haxx0re det på? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 hmmm bare tenke seg om. er ikke 2003 server et par 3 uker forsinken, jeg synes å huske at microsoft trakk den tilbake. ERGO DEN ER IKKE UT ENDA. og da må du ha en ulovlig kopi. en smart man ved navn Holm sa, when the possible is proven not possible, then the inpossible, most be possible. ergo, tar du å stiller spørsmål og vil ha hjelp med kopierte programer som ikke er offisielt ute på marketed enda? tsk tsk tsk. hehe ok nå har jeg mobba nok, husker jeg rett så har temat blitt tatt opp på www.dinside.no under data. søk der så finner du svaret å løsning på hvordan du får tilbake info'n du har tapt, WHAT ?? Win 2003 har jo vært ute siden Mars.... Wake up ! Lenke til kommentar
bandrex03 Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Nå kom jeg på hva jeg ikke husket forut...var på arb, så hjernen funker ikke så godt der... Når du lager en bruker, opprettes også en SID, som er Security Identifier, dette er en numerisk verdi, som benyttes til å identifisere bruker/brukergrupper. Denne SIDen er også da unik per bruker. Hvis du da har kryptert dine data med en bruker, sletter OS, inser et nytt, lager en bruker med samme navn, vil det ikke hjelpe grunnet at SID ikke stemmer overens med den i krypteringen. Nå vet jeg ikke om du har kryptert noe som helst, men hvis du har det....ja da blir det slit å recover dataene... Og etter å ha lest litt i postene ovenfor, tror jeg kanskje problemet stammer fra et annet sted...(hvis du ikke har kryptert hele disken ) Lenke til kommentar
Navidi Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Mulig du sliter litt her. Problemet er at det en en dynamic disk...... http://www.microsoft.com/technet/treeview/...dm_add_disk.asp Mistet selv 10GB med data en gang hvor jeg lekte meg med dynamiske disker. Det er vel ca 2 år siden nå, og da fantes det ingenting som kunne hjelpe meg, men vet ikke om det fortsatt er slik. PowerQuest eller noen andre burde vel ha komme med noe verktøy for dette nå i ettertid. Lenke til kommentar
Fuz Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 http://www.microsoft.com/technet/treeview/...ic_overview.asp beskriver litt mer rundt dette med dynamiske disker. http://www.microsoft.com/technet/prodtechn...DISKtrouble.asp beskriver en del "nødprosedyrer"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå