Gå til innhold

Universal Bios-brikke?

Whirush

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

Det du kan gjøre er å finne noen med samme MSI HK som du har. Da kan du starte datamaskin og ta ut hans/hennes BIOS brikken og sette inn din ødelagte brikken og flashe RIGTIG BIOS denne gangen.

Du kan oxo prøve det med hvilketsom helst HK og bruk av AWARDFLASH789 bios flash programmet.

Du kan lese her:

"

I used awardflash 789, and an autoexec.bat file.

I recieved the following error message "file does not match part number" (or something like that) but at the bottom it asks if you would like to flash anyway y/n? Press y and it flashes ok.

Here's the batch file you create. Write it in notepad and save as "autoexec.bat".

A:AWFL789 AK35s00d.bin /SN /PY /CC /R /LD/NBL

So use a floppy with the following files:

1). msdos.sys

2). io.sys

3). command.com

4). awfl789.exe

5). AK35s00d.bin

6). autoexec.bat (this is the one you created)

Put the floppy in and boot up.

All will go well until the error message comes up, then just flash anyway and your good to go."

Her var det flashet bios fra AK35 til AK31 V3.1 (som jeg har).

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-24 17:11, Whirush skrev:

Vell...

Problemet er jo at maskinen ikke vil starte...

Og det er blitt flashet med en MSI bios, bare feil..

Jeg snakket jo om en annen maskinen SOM VIL STARTE.

Alternative 1 har jeg gjort det selv med Asus A7V133, og det funket. På disse nyere HK sitter BIOS brikken fast.

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar

Joda, jeg forstod det, men jeg var litt stressa da jeg svarte der.

Men jeg har ingen med samme hk. Jeg vet om hot-swapping, og bootdisk-recovery-kjasf og alt det der, men ingenting lar seg gjøre. Derfor må jeg ha en ny bios-brikke. Ellers så må jeg kjøpe et nytt HK, og det har jeg ikke så lyst til for en sånn dillefeil.

Lenke til kommentar

Skal du ikke kjøpe deg nytt hk må du nok kontakte

produsenten for å få tak i deg ny bios. Har de fortsatt biosen på lager er ikke dette noe stort problem så fremt bios ikke er loddet fast.

Har tillgang til brenner som brenner disse prommene som de kalles, men man får som regel ikke kodene fra produsent. Ny bios koster nok ikke så mange NOK vil jeg tro.

SR1Data.KonsulentTjenester.

Lenke til kommentar

Jeg har nå bestilt en biosbackup fra Eksitdata, og venter egentlig bare på å få den. :smile:

En praktisk liten tingest ser det ut til :wink:

Til bjahoff: takker og bukker, men jeg hadde akkurat funnet adressen i nyhetsarkivet på overklokking.no (desember 2000).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...