Gå til innhold

Kjøpe flatskjerm, hva er lurt? (Ca 26", ikke mer enn 5000,- tror jeg)

Anbefalte innlegg

Jeg flytter for meg selv nå, og trenger derfor en TV. Første planen min var å kjøpe en billig brukt klump fra Finn til rundt hundrelappen, men jeg har innsett at det nok ikke blir plass til det dessverre.

Så da har jeg begynt å tenke på flatskjerm... Jeg tenker at kanskje rundt 26" kan være lurt? Ikke kjempelite, men ikke for stort for plassen heller, og ikke aaaalt fort dyrt håper jeg. Vet ikke helt hvordan 26" ser ut i virkeligheten da. Noen som har eksempelbilder?

Så, hvilke merker er gode? Og kan det være lurt å kjøpe brukt fra Finn, eller ville dere heller investert i en ny en? Jeg heller veeeeldig mot Finn... Mange tusenlapper å spare der... Men aner ikke hva som er lurt.

Det er sikkert mange flotte linker der ute på nettet hvor jeg kan lære alt om TV'er, men jeg er ikke så veldig interessert i sånt, så blir sliten bare av tanken på å sette meg inn i det her :blush:

(PS: Jeg vet ikke helt hvilke kriterier jeg har... Det er et stort pluss om TV'n kan kobles til dataen (for å se filmer derifra), og at den har innebygd DVD-spiller, men ingen av delene er et must. Vil så klart ha god bildekvalitet, men er ikke villig til å punge ut 7000 for å få en heidundranes god TV, da jeg er vant til klumpen vi har her hjemme med glasskjerm og ustabilt bilde/lyd.. Hehe. Sitter relativt nærme TV'n, bilde kan sees her)

Endret av Lotielin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten, TV-ene jeg titter på på Finn nå er de her:

Videoseven 26", LTV 26C, bright view.

Nypris 6000,- selges 2000,-

Samsung 26", 2007-modell, leveres med fjernkontroll.

Selges for 3000,-

Twin 26" m/innebygd dvd spiller, innkjøpt desember 2008 (garanti gjelder fortsatt).

Nypris 5000,- selges for 2500,-

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...100867;r:kelkoo

Hmmm :confused::hmm:

Er heller ikke noe ekspert på området, men ville unngått innebygd dvd-spiller. Har hørt at det er utrolig mye tull med dem.

Å, søren, det visste jeg ikke. Takk for tips! Da er ikke innebygd DVD-spiller så interessant likevel, får heller kjøpe en vanlig DVD-spiller :)

Endret av Lotielin
Lenke til kommentar

Nå har jeg begynt å tenke litt på om 32" kanskje ikke er for stort likevel, fysj som jeg vingler.

Hvis man kjøper i Sverige, slipper man da unna lisensen? Og er det billigere?

Hvilke merker er generelt "trygge"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...