Litek89 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Heisann Som flere andre uheldige sjeler i denne verden har jeg fått min mobil stjålet. Anmeldelsen er ferdig utfyllt og skal muligens leveres inn. Men mest av alt vil jeg som alle andre i denne situsjonen få mobilen tilbake. Jeg regner med at svaret fra politiet er henleggelse i mangel på bevis eller ressurser. Men her kommer det store spørsmålet... IMEI nummeret blir jo bundet opp mot en telefon. Politiet vil vell bare melde inn IMEI nummeret til registeret og telefonen vil bli sperret. Men operatøren vil vell kunne se hvilket nummer som er knyttet opp mot IMEI nummeret, men dog ikke har lov å oppgi det til meg? Altså, hvis jeg snakker med en som har tilgang til denne databasen vil jeg da få fatt i nummeret til den som går rundt med min telefon? Lenke til kommentar
Tacokrydder Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 IMEI nummeret blir jo bundet opp mot en telefon. Politiet vil vell bare melde inn IMEI nummeret til registeret og telefonen vil bli sperret. Men operatøren vil vell kunne se hvilket nummer som er knyttet opp mot IMEI nummeret, men dog ikke har lov å oppgi det til meg? Altså, hvis jeg snakker med en som har tilgang til denne databasen vil jeg da få fatt i nummeret til den som går rundt med min telefon? IMEI blir ikke bundet opp mot telefonen, IMEI er serienummeret på telefonen. IMEI blir bundet til telefonnummeret ditt når du subsidierer telefonen. Operatøren vil kunne se hvilket nummer som er knyttet opp til IMEI, ja. Men jeg tviler på om telefonen "rapporterer" til operatøren hvilket sim-kort som står i. De som har tilgang til denne databasen er operatøren. Jeg jobber i en elektrobutikk og kan ikke søke opp IMEI-nr i feks. forhandlersystemet til Telenor. Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Okei =) takk for info! Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Politiet kan finne ut hvilket nummer som brukes i telefonen, visst de ønsker. Men jeg vet ikke om de utleverer det, eller har lov til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå