Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finn.no tvinger ingen. Om du ønsker å bruke tjenesten dems(gratis) så må du godta noen vilkår. Du kan fint unngå den regelen der enten ved å ikke laste opp bilde eller bruke en konkurrent(QXL for eks, Ebay, TV2 TextTV, lokalaviser osv osv).

Eg synes det vil være hårreisende om høyere makter skal kunne mikroregulere vilkår på den måten du ønsker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19873487

Dette mener jeg har vært oppe til vurdering hos forbrukerombudet, men at det ikke var noe galt i dette. Dette ble begrunnet med at finn.no må skrive dette slik at de får lov å publisere bildene du laster opp. Det er tross alt dine bilder. Bildene må kanskje beskjæres eller skaleres for å passe på deres sider, og derfor "ber" de om lov til dette ved denne regelen.

Facebook har jo samme sak, men der sier de at de "eier" bildene du legger ut. Dette er det veldig mange som godtar (se bare på brukermassen de har)

Lenke til kommentar

Dette mener jeg har vært oppe til vurdering hos forbrukerombudet, men at det ikke var noe galt i dette. Dette ble begrunnet med at finn.no må skrive dette slik at de får lov å publisere bildene du laster opp. Det er tross alt dine bilder. Bildene må kanskje beskjæres eller skaleres for å passe på deres sider, og derfor "ber" de om lov til dette ved denne regelen.

Facebook har jo samme sak, men der sier de at de "eier" bildene du legger ut. Dette er det veldig mange som godtar (se bare på brukermassen de har)

Å publisere bildene jeg selv laster opp er en ting, men slik jeg forstår denne regelen, så kan jo finn.no gjøre ha de vil med bildene. Modifisere dem, tilpasse dem, bruke dem i andre sammenhenger for å markedsføre tjenesten sin osv.

At bildene vises i MIN annonse som JEG selv har lagt ut er selvfølgelig helt greit. Det jeg IKKE synes er greit, er at finn.no skal kunne ta disse bildene og bruke dem på andre måter. Endret av Hårek
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19873487

Grunnen til at dette er lov er fordi det ikke går ut over personvernet. Du selger antageligvis ikke mannen din der. Derfor ser datatilsynet og andre myndigheter på dette som greit.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...