bo1e Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Jeg har en dreambox med nettverkstrøbbel. Av en eller annen grunn så vil den kun på nett i noen sekunder før forbindelsen konker. Når boksen har stått av en stund, eller når jeg nettopp har flashet den så mottar den ip fra dhcp. Men etter et øyeblikk så er det ikke forbindelse lenger. Derfor hadde det vært luddi hvis det var mulig å bruke en usbdongle, enten trådløs eller bare en overgang fra usb til vanlig kabel, for å få den på nett. Noen som vet om det lar seg gjøre? Eller er det eventuelt noen som har erfaring eller vet om noen som kan bytte nettverksbrikken eller hva det er som måtte være galt? Lenke til kommentar
Oto2moto Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Jeg har en dreambox med nettverkstrøbbel. Av en eller annen grunn så vil den kun på nett i noen sekunder før forbindelsen konker. Når boksen har stått av en stund, eller når jeg nettopp har flashet den så mottar den ip fra dhcp. Men etter et øyeblikk så er det ikke forbindelse lenger. Derfor hadde det vært luddi hvis det var mulig å bruke en usbdongle, enten trådløs eller bare en overgang fra usb til vanlig kabel, for å få den på nett. Noen som vet om det lar seg gjøre? Eller er det eventuelt noen som har erfaring eller vet om noen som kan bytte nettverksbrikken eller hva det er som måtte være galt? Har du testet følgende: * en annen nettverkskabel? * en annen port på modem/ruter/switch? ** eller samme nettverkskabel på en datamaskin for å utelukke feil? Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Jepp. Testet det meste Lenke til kommentar
Oto2moto Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Jepp. Testet det meste Testet med statisk IP-adresse selv om du har DHCP på? Eller er ikke det mulig? Det skal nevnes at det er en stund siden jeg hadde min Dreambox (så er usikker på om det finnes mange forskjellige images forstsatt?), men skjer samme feil med et annet image? Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Har testet med statisk ip også ja, det er ikke noe problem selv om det finnes dhcp. Og har testet med diverse images, også de orginale. Men samme problem uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå