Mikr89 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Hei. Noen som vet 0m et programm som er brukervennlig med en del fyngsjoner, til og redigere film med? Lenke til kommentar
reds Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 iMovie. Det har du trolig allerede på Macen din. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 iMovie er noe drit. iMovie '09 har blitt en del bedre enn '08, men det er fortsatt noe dritt å sitte med. Eneste jeg bruker iMovie til er import fra kamera. Eller bruker jeg Final Cut Pro, men Final Cut Express er også veldig, veldig bra. Programmene er heller ikke vanskelige å lære seg å bruke til grunnleggende redigering. Og lærer du deg Express, er overgangen til Pro veldig liten, og da blir det veldig gøy! Ellers har Adobe et program som heller ikke er så aller verst; Adobe Premiere. Det skal nevnes at enkel redigering ikke er så veldig vanskelig å lære seg det grunnleggende av, så det er bare å prøve seg frem i forskjellige programmer. iMovie '09 er jo det desidert enkleste/simpleste, men personlig liker jeg det ikke, da grensesnittet ikke er noe særlig å jobbe i. Lenke til kommentar
reds Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Kanskje ikke trådstarter er ute etter å betale for FCP som han kommer til å bruke en brøkdelen av kapasiteten av? Lenke til kommentar
apwr Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Man anbefaler ikke FCP til en person som ønsker et brukervennlig redigeringsprogram med en del funksjoner. iMovie 09 er nok forhåndsinstallert dersom du har en Mac av nyere dato, og dette vil nok mest sannsynlig tilfredsstille kravene til trådstarter. Selv om Jesper Karsrud synes iMovie "er noe drit", så er det en fin start mtp videoredigering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå