tNy Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Sier ikke at det er noen regel, men som OFTEST vil alltid bilen øke jevnt. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Sier ikke at det er noen regel, men som OFTEST vil alltid bilen øke jevnt. Var den her eg reagerte på: Speedometeret viser for mye, pluss at fotoboksen trekker ifra litt, så du ender ikke over 15 km/t for fort hvis ditt speedometer viste 80. Lenke til kommentar
tNy Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Fotobokser trekker ifra en god del, og jeg er helt sikker på at han ikke ender over 15 km/t. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Fotobokser trekker ifra en god del, og jeg er helt sikker på at han ikke ender over 15 km/t. Kilde? Lenke til kommentar
tNy Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) skal prøve å finne Endret 1. september 2009 av Ziuuung Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 ATK-bokser (fotobokser) trekker fra 2km/t under 100, 3km/t over 100.. Kilde: ATK-sentralen og en fra Statens Vegvesen som var vitne i rettsaken jeg var i for 2-3 måneder siden. Får ikke opp sida til ATK-sentralen :/ Lenke til kommentar
thamule Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 ATK-bokser (fotobokser) trekker fra 2km/t under 100, 3km/t over 100.. Kilde: ATK-sentralen og en fra Statens Vegvesen som var vitne i rettsaken jeg var i for 2-3 måneder siden. Får ikke opp sida til ATK-sentralen :/ Viss dette stemmer så stemmer ikkje nødvendigvis tala til ziuuung. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg tror det er 25km/t over, i alle soner fra 60 og nedover. Det vil si at du mister lappen på 85km/t i 60-sonen og 55km/t i 30-sonen. egentlig er det rart. jeg ble tatt av sivilbilen, jeg hadde 85 i 60 sona. de tok ikke lappen. men jeg fikk en bot på 6500 kr og 2 prikker. kompis av meg ble tatt på samme plass av sivilbilen, og han hadde 86 i 60 sona, de tok lappen for noen måneder og ga ham en bot på 9000 kr og sikkert prikker. rart at de ikke tok min da jeg hadde 25 km/h over fartsgrensa. men han hadde 26 over og mista den :S Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Mulig at det er slik at inntill 25 over berger lappen, mens alt over gjør at du mister lappen. Jeg kjører ikke for for uansett, så jeg tenker ikke så mye over det. http://www.paragrafen.no/?id=171 Denne linken bekrefter det. Her er det fine tabeller over hastigheten og promillen som er oppgitt i forskriften. Det betyr at det ikke er noen direkte automatikk, da det kan være formildende omstendigheter til stedet osv. 26 km/t over i alle grenser fra 60 og ned fører til tap av førerretten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå