Gå til innhold

Problemer med WLAN etter innstalering av Telenor mobilt bredbånd

Anbefalte innlegg

Var noen dager på besøk hos ei vennine, å der i huset brukte dem bare sånn mobil-modem med SIM-kort i. Innstallerte derfor programvare og drivere fra Telenor. Men når jeg nå kobler meg til vanlige trådløse nettverk fungerer ikke internett! Kobler fint til nettverkene med alle adresser osv, sender og mottar litt pakker også, men absolutt ingen programmer greier koble til noe å når jeg f.eks pinger vg.no kommer den ikke igjennom før på fjerde forsøk og da med 75% packet-loss... Det integrerte feilsøkingsverktøyet i Windows Live Messenger sier det er noe galt med "Key ports" og anbefaler å sjekke proxy å firewall-innstillinger. Tingen er bare at jeg verken bruker proxy eller firewall!

Hvilke key ports er det snakk om her? Og hvordan kan jeg administrere dem? Må jo være noe lokalt på PCen min iogmed at de andre PCene på samme nettverk fungerer strøkent. Har kjørt en Port Scanner på ipen til trådløs-kortet jeg bruker og fått opp liste over alle åpne porter(ca 10stk). Kjører forresten Vista Ultimate.

Hadde selvfølgelig vært en idè å kontakte Telenor Kundeservice om dette(skal poste svaret om jeg gjør det), men har faktisk mye større tro på kompetansen her på forumet enn i gjøkeredet hos Telehor:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...