Gå til innhold

Flatskjerm til stue

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er på jakt etter en ny flatskjerm til stuen vår, og er svært usikker på hva vi skal velge. Eneste vi er sikker på er at vi ønsker LCD skjerm.

Vi har i dag kabeltv men vil om kort tid få altibox med meget gode signaler inn. Vi sitter 3-4 meter fra tv'en, og tv'en brukes generelt til vanlig tv titting. Dvs filmer, serier og sport. Noe film via DVD (og kanskje blueray i fremtiden) vil det også bli.

Grunnen til at vi ønsker LCD er at vi ønsker å kunne koble til pc til skjermen også, da vi har en del innhold på pc'en som vi ønsker å få opp på tv. I tillegg kommer internett i samme kabel når vi får altibox, og da kan det være ønskelig å kunne surfe på nettet via skjermen.

Vi er ikke veldig kresen på tv, så det trenger ikke å være "state of the art" tv vi kjøper. Jeg ønsker at tv'en ikke skal ha noe etterslep på f.eks. fotballkamper, så responstid er vel viktig? Ellers er jeg litt usikker på hvor viktig HZ er for kvaliteten. Og hvor viktig er kontrast på LCD? Det er jo fryktelig stor variasjon på tall som er oppgitt? Har sett fra 80 000 : 1 til 10 000 : 1.

Er det noen som har noen ok tv å anbefale? Jeg tror 42" er korrekt størrelse for oss.

Har sett litt på disse tv'ene:

http://www.netonnet.no/item.asp?iid=186675...SectionRow1Left

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=450659

http://www.lefdal.com/product/lyd-bilde/tv...oductTabcontent

Svar og evt erfaringer tas imot med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes generelt at det er altfor dårlig informasjon om Hz på TV'ene i dag, men en liten tommelfinger regel. Hvis det ikke står noe om Hz, så har de standard 50/60.. ;)

Når du snakker om etterslep, så er jo 100Hz ganske grei ting å ha. Men jeg kan nevne at du ikke ser etterslepet. Kanskje de 2-3 første dagene. Når faren min kjøpte ny LCD, så var det rett før han kasta TV'en i bakken første dagen. Nå er han storfornøyd og har kjøpt enda en :) Ingen av disse er 100Hz, men det er ingen problem å se fotball på disse. 1:1 pixelmapping er though veldig greit med tanke på oppkobling av datamaskin, men igjen. Det går veldig bra uten! Anbefaler at du stikker på en butikk og ser hvordan det virker ;)

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å finne ut hvor mange HZ LG LH3000 har men finner ingen informasjon om dette noe sted. Noen som vet dette?

Utover det så ser TV'en bra ut til vårt bruk.

Du har mao ikke vært innom LG sine sider da....Og der står det 50Hz

Jo, var faktisk innom LG sine sider men var innom den internasjonale. Og der fant jeg ikke noe informasjon om dette.

Vi kommer omtrent aldri til å spille på denne TV'en.

Lenke til kommentar

Hei igjen

Jeg har nå hørt litt rundt, og det er flere som også anbefaler Philips TV'en som jeg har linket til; 42PFL5604H. Det er ingen av de jeg har snakket med som kan si noe om LG tv'en som det har vært snakk om her, så jeg heller litt mot Philips sin TV. Er det noen som har noen erfaringer med dette TV?

Lenke til kommentar

Jeg også syntes det ser ut som en grei TV, men det samme gjør også LG TV'en. Det jeg er på jakt etter er om det er noen som har erfaringer med begge to? Fryktelig usikker på hva jeg skal velge ettersom begge koster det samme.

Lenke til kommentar

Hvordan kan man koblie til USB til LG? Jeg har i dag sett på en LG skjerm i butikken, og så at det var en USB inngang bak på ryggen. Denne sto det "Kun for service" (eller Service only). Er det noen som har en enkel fremgangsmåte for det? I så tilfelle tror jeg at jeg havner på LG skjermen jeg også, da jeg har forhørt meg med et par til om denne nå. Får meget gode tilbakemeldinger.

Endret av rayblue
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...