thefugl Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Heisann, jeg posta først to meldinger på forumet: maskinen funker ikke. Og ble anfebalt å prøve her. Jeg bare poster det jeg skrev i den andre tråden: Har e alvorlig problem på min stasjonære pc. Jeg fikk et virus i går, men da kjørte jeg antivrus å fikk slettet det. Når jeg skulle skru på pc'en i dag, funket ingenting.Prøvde kjøre den på vanlig måte, det tok ca 30 min før den var skrudd seg på, først var den helt svart.Jeg prøvde da å kjøre virus program, men da måtte jeg plustelig laste virus programet ned på nytt , som selføgelig ikke gikk. Hvis jeg prøver å kjøre den i sikkermodus blir også skjermen svart, og det står sikkermodus i alle hjørnene på skjermen. Vet ikke hva det er, men den er sykt treig... når pc'en(etter 30-45 min) kommer til innloggingen er administratoren der, og passordet vet jeg ikke. Fikk så melding om at jeg kunne fårsøke å fragmantere. Går faen ikke ann å formatere driten heller, den sier at det er programmer som kjører, selv om ingenting kjører. Nå har viruset tatt over administrator også...Jeg kaster den ut av vinduet snart...Uasnett hva jeg logger på med, om det er sikkerhetsmodus, eller vanlig får jeg ikke nettet til å funke, så får ikke lastet ned noe.. Og på oppgavelinjen er det ingenting..Når jeg prøver å kjøre scan med advanced systemcare, kommer det en melding osm bare administrator tilgang. McAfee funker ikke. Og counterspy jeg innstalerte for litt siden, kommer det bare opp å innstallere på nytt! Også et problem, har ikke cd'er eller noen sånt til pc'en grunnet dette er en jeg har fått. Av jobben til mor. Er det noen håp ? eller er det bare å kaste dem ut av vinduet? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Selvsagt er det mulig å formatere pc'en. Det du kan gjøre er å gå inn i BIOS og så velger du at den skal starte ifra cd-romen din og så installerer du windows/linux eller hvilket som helst OS egentlig.. Lenke til kommentar
thefugl Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Selvsagt er det mulig å formatere pc'en. Det du kan gjøre er å gå inn i BIOS og så velger du at den skal starte ifra cd-romen din og så installerer du windows/linux eller hvilket som helst OS egentlig.. Hvordan kommer jeg inn på BIOS? Og hva skal jeg trykke på og sånn? Dette er kanskje veldig dumme spørsmpl for dere , men jeg er ikke akkuratt dataekspert:P Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Bios kommer du som regel inn på ved å trykke på F-tastene (F1,F8,F12 osv..) eller del. Det varierer ifra pc til pc. Det står som oftest på pc'en når du først starter den opp Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Du trenger jo ikke å formatere pc'en din ,du kan jo laste ned malware fjernings verktøy fra andre pc'er i huse vis du har legge filen i usb penn. Der etter legge i den pcen som er infisert av virus og bruk verktøyet. 1.Last ned MBAM. Jeg vet at du ikke får oppdatert mbam ,men prøv med den database som er i 1.40 versionen. 2.kjør en full skann ,og post loggen i forumet. Lenke til kommentar
mago Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) som regel er det delete tasten for bios etter endra cd-rom som boot valg nr.1 (før HDD prøv en disse bootbare cd-ene for sletting av virus http://www.google.no/search?pz=1&ned=n...C3%A5+Internett hvis virus har gjort for mye skade så får du prøve å kopiere viktige dokumenter/e-post/favoritter/adressebok til anne partisjon (før formatering) http://www.google.no/search?hl=no&q=re...3%B8k&meta= prøv eventuelt systemrescueCD (under) Endret 24. august 2009 av mago Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå