Gå til innhold

Vet noen om en rimelig USB kassettspiller?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå bestilt en "USB platespiller" for overføring av min rikholdige LP samling til CD.

Jeg har også en stor MC-samling (kassett-samling), og trenger dermed en USB kassettspiller for å få overført disse.

Det ser, med et kjapt søk, ut som om utvalget er noe mindre for USB kassettspillere enn for USB platespillere.

Noen som vet hvor jeg kan får kjøpt en slik kassettspiller rimelig?

(Rimelig definert som under 1000 kroner)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stasjonære er det som oftest enkelt, men på bærbare kan du i mange tilfeller være tvunget til å bruke mikrofon inngangen og da kan du få litt problemer med kvaliteten.

Og nei, du trenger ikke av med kabinettet på en stasjonær om du har ett lydkort, noe de fleste har om det ikke er fjernet, og alle dagens maskiner har det integrert på hovedkortet.

Kobler da til med mini jack plugg som oftest, men enkelte har andre muligheter også.

Lenke til kommentar
Hvilken fordel får man av slike enheter, framfor å koble en vanlig platespiller / kasettspiller til PC og bruke et program som f.eks AudioGrabber?

Det finnes faktisk programvare som er hakket bedre enn AudioGrabber til dette. Og også på USB-løsninger må man bruke programvare. Og det er ingen fordeler framfor å koble platespilleren til linje inn på PC-en. Selv foretrekker jeg å bruke min middels dyre platespiller til dette, så vet jeg at det leddet ikke tar vekk kvalitet.

Linje utgangen på spilleren kobles til linje inngangen på lydkotet ?

Kan du gjøre det på bærbar også, eller bare på stasjonær?

Må du åpne chassiset da?

Har du en bærbar PC kan du kjøpe en Asus Xonar U1 Audio Station. Den har stereo inngang for opptak.

Ellers er MAYA44 USB External Sound card ennå bedre om man kan få tak i dette til fornuftig pris, men muligens litt overkill. Selv har jeg også brukt et Creative Sound Blaster MP3+ når jeg brukte den bærbare til å ta opp med. Det er et USB-lydkort som har greitt nok med innganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...