katet Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Hei ! Som emnetittelen seier er eg på jakt etter eit stereo anlegg til TV og Data bruk. Blir både spillt TV spill, sett film og spilt musikk. Er ute etter noko i prisklassen > 6-7 kanskje 8 k Har sett litt på Cervin Wega sine litt mindre med 10 eller 12 tommers element og nokon NAD forsterkarar hos HIFI klubben. Ber om tips til andre butikkar, høgtalarar og forsterkarar med grei ytelse til ein rimeleg penge Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Er du helt sikkert på at du vil ha et stereoanlegg som låter som en dass? Cervin Wega er totalt uegnet til alt annet enn å lage mye bråk. Vil du kose deg med musikk er det bare å se en annen retning. Gjetter på at du har kilde fra før av. Et par forslag: NAD C325BEE – ålreit forsterker til ikke fryktelig mange kroner. Argon 7240 – kurant gulvstående høyttaler til ikke veldig mange penger. Dali Lektor 2 – om du er villig til å ofre litt «masse» i bassen for en kjappere og mer oppløst høyttaler kan du prøve denne. System Audio SA1530 – morsom høyttaler. Her ender totalen opp litt høyt, dessverre. Er du villig til å kjøpe brukt får du langt mer moro for pengene, sjekk hifisentralen.no, avforum.no etc. Lenke til kommentar
katet Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Takker for svar Skal undersøka linkane du gav meg å sjå om eg finn noke intressangt Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Leste innlegget mitt igjen nå – ser jeg burde sagt tre ord mer om hva jeg mener med Cervin Wega-høyttalerne. Det viktigste er selvsagt at du finner et anlegg du er fornøyd med, men det er ikke alltid sånn at det en tenker i butikken stemmer spesielt bra med erfaringene en får over tid hjemme. Visst er det kult (i alle fall når en er i riktig alder) å få demonstrert et anlegg med så mye bass at du kan tørke klær på det, men når man faktisk skal bruke det er det ingen som orker å spille så høyt over tid. Da spiller de aller fleste gode stereoanlegg mer enn høyt nok om størrelsen er tilpasset rommet, og du kommer neppe til å savne bass noe særlig med noen av komponentene jeg nevnte. (Tipper anlegget skal inn på et moderat størrelse soverom, er det snakk om en stor stue må dimensjonene fort økes litt.) Lenke til kommentar
katet Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Planen er å bruke anlegget primært til Xbox i stova, ein tanke større enn eit middels soverom. I og med att eg har datamaskina ståande i samme rom vil eg ha enkle tilkoblings muligheitar for denne viss ein vil spele av film eller musikk. Har ein venn som har Cervin Wega sine CLS-15 høgtalarar som eg tykkjer gjer god lyd frå seg. Han har ein eller annan NAD forsterkar med litt størrelse. Dette er hovedsakleg grunnen til att eg har sett på CW sine høgtalarar, og sei ser fine ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå