Gå til innhold

5920G - Manglende skjermbilde

Frostie

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Acer Aspire 5920G som har vært trofast mot meg i snart 2 år. Men her om dagen da jeg skulle flytte PC-en ned til en kompis funket plutselig ikke skjermen lenger da jeg åpnet lokket og slo PC-en på. Alt av lyder fungerer som det skal, hører diverse login-lyder osv., men som sagt - null skjermbilde. Den er svart. Helt svart. Ingen strøm. Deprimerende.

Har åpnet og omtrent skrudd hele PC-en fra hverandre, sett etter løse kontakter, tatt ut skjermkortet og kikket på det. Skrudd den på i etterkant, men problemet vedvarer.

Dette er veldig irriterende ettersom jeg bruker PC-en daglig på skolen, og har mye arbeid på den.

Håper på en raskt svar og takker på forhånd alle dere behjelpelige mennesker der ute!

Frostie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde 1 års garanti, så i og med at PCen er ca. 2 år gammel, er nok garantien utgått. Jeg har jo selvfølgelig 5 års reklamasjonstid. Kan jo alltids prøve meg på den, i og med at skjermen bare sluttet å fungere, men det er en sprekk i chassiset, noe som antagelig Acer eller firmaet jeg kjøpte PCen fra kommer til å bruke i mot meg.

Noen som veit hva en slik reparasjon koster ca., dersom det er skjermkortet som er ødelagt? Kan jeg like gjerne kjøpe en ny PC?

Frostie

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd at Acer er svært hyggelig med tanke på reperasjoner innenfor reklamasjonstid. Jeg har en Acer Travelmate av en eller annen type (husker ikke i farten, bruker den ikke lenger). Har hatt den inne til rep tre ganger, og kun første gangen var innenfor garantien. Siste gangen byttet de hele skjermen.

Send en forespørsel til Acer og hør med dem. De sender deg gjerne saksnummer og pakkelapp så du får sendt den inn til dem. Da kan du jo samtidig spørre om det koster noe.

Lenke til kommentar

Høres lovende ut. Da skal jeg gjøre det, men min kjære far sa jeg skulle ta kontakt med firmaet jeg kjøpte PC-en av først. Kjøpte den nemlig gjennom firmaet til fattern for å slippe momshelvetet.

Men takk for informasjonen. :D

Frostie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...