hennanhennan Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Etter å ha prøvd å finne ut hva lønnsnivå en ligger på etter man er ferdig utdannet KS operativ på internett, spør jeg her: Hvor mye tjener man som KS operativ? Og hvor mye tjener man under utdannelsen? Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Hva du tjener under utdannelse er litt avhengig av hvilket løp du kjører.. Om du har gått BS eller UB fra før av, så går du rett på en 3 årig KS. Da blir du fenrik med engang du trør inn døren, og får fenriks lønn. Den er på ca 300 000. Om du IKKE har gått BS eller UB, og kommer rett fra VGS så går du på en 4 årig KS. Da har du først et år med grunnleggende befalsutdanning hvor du har korporaltilegget, noe som tilsier ca 160-200 kr dagen. Etter du er ferdig med første året, blir du fenrik og begynner på det 3 årige løpet som i første eksempel. Hva du tjener etterpå? Det kommer VELDIG ann på. Du får jo grad som løyntnant, men din reelle lønn avhenger veldig mye på hvor du havner. Om du havner i en avdeling som er mye ute i felt, så får du mye bedre lønn pga mye tillegg osv osv. Jeg vet ikke hva grunnlønna til en løyntnant er. Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Hva du tjener under utdannelse er litt avhengig av hvilket løp du kjører.. Om du har gått BS eller UB fra før av, så går du rett på en 3 årig KS. Da blir du fenrik med engang du trør inn døren, og får fenriks lønn. Den er på ca 300 000. Om du IKKE har gått BS eller UB, og kommer rett fra VGS så går du på en 4 årig KS. Da har du først et år med grunnleggende befalsutdanning hvor du har korporaltilegget, noe som tilsier ca 160-200 kr dagen. Etter du er ferdig med første året, blir du fenrik og begynner på det 3 årige løpet som i første eksempel. Hva du tjener etterpå? Det kommer VELDIG ann på. Du får jo grad som løyntnant, men din reelle lønn avhenger veldig mye på hvor du havner. Om du havner i en avdeling som er mye ute i felt, så får du mye bedre lønn pga mye tillegg osv osv. Jeg vet ikke hva grunnlønna til en løyntnant er. Mange takk:) Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Vedrørende grunnlønn: her vil det også være store individuelle forskjeller (noen kan ha maaange års lønnstjenesteansiennitet, eksempelvis pga tidligere tjenesteerfaring, annen jobb i staten, relevant utdanning), mens noen kommer rett fra VGS og 4-årig gjennomgående KS. Det vil også være avhengig av hva slags type stilling du blir satt i (ikke alle blir troppssjef) og om stillinga er direkteplassert i et gitt lønnstrinn(9-X) eller om man har alternativ 1-8. De fleste nybeskikkede løytnanter fra KS vil nok ligge et sted mellom lønnstrinn 38 og lønnstrinn 45, muligens noe lavere, alt avhengig av det jeg nevnte over og trolig en rekke andre faktorer. Man kan også tenke seg tilfeller hvor folk har lavere eller høyere lønnstrinn enn jeg anslår her, men de aller fleste som kommer rett fra KS vil etter min erfaring havne et sted i dette sjiktet. Lønnstabell med grunnlønn og diverse tillegg kan du blant annet finne som en av de øverste sakene på www.milnytt.no, hjemmesiden til Norges Offisersforbund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå