eirikhh Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 1. Hva er defragmentering? 2. Hvordan gjør jeg det i vista? 3. Kan jeg tape noe på å defragmentere harddisken? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 1. Alle filene du har er ikke lagret fysisk på samme sted, defragmentering flytter filene som kan flyttes sammen for å øke ytelsen. 2. Aldri brukt Vista, finnes i startmenyen tror jeg. 3. Nei. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Start--> Alle programmer--> Tilbehør--> Systemverktøy-- Defragmentering. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) 1. Alle filene du har er ikke lagret fysisk på samme sted, defragmentering flytter filene som kan flyttes sammen for å øke ytelsen. Ikke helt riktig. Når filene blir lagret på den harddisk blir de skrevet til ledige sektorer over hele disken. Dette øker aksesstiden og gjør at det tar lengre tid å starte et program osv. Derfragmentering flytter disse sektorene og samler de på et sted. Det øker ikke ytelsen, men senker aksesstiden. edit: Når det gjelder defragmentering i Vista er det ikke direkte nødvendig, om du da ikke slår av maskinen etter bruk. Vista defragmenterer diskene automatisk når maskinen ikke er i bruk. Endret 23. august 2009 av TCi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå