Gå til innhold

Intel LGA1156 haxor, 1337 tråd!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Fikk bygget maskinen, men enten hovedkort eller minne er ikke helt som det skal.

Maskinen henger etter ca 6 minutter med begge ram brikkene, og etter ca 50 minutter med en brikke (samme hvilken) i b1 slotten.

Utrolig frustrerende, blir vel x2 4800+ en stund.

Har liksom ikke ekstra ram og ting å sjekke med, så er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem for å finne ut hva som er problemet.

Du har selvsagt kjørt memtest86+ for å se om noen av brikkene feiler? Regner også selvsagt med at du har økt volten til RAM til det brikkene skal ha, og også har testet å kjøre QPI voltage opp litt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk bygget maskinen, men enten hovedkort eller minne er ikke helt som det skal.

Maskinen henger etter ca 6 minutter med begge ram brikkene, og etter ca 50 minutter med en brikke (samme hvilken) i b1 slotten.

Har liksom ikke ekstra ram og ting å sjekke med, så er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem for å finne ut hva som er problemet.

Du har selvsagt kjørt memtest86+ for å se om noen av brikkene feiler? Regner også selvsagt med at du har økt volten til RAM til det brikkene skal ha, og også har testet å kjøre QPI voltage opp litt?

Ja, memtest86+ kjørte gjennom 4 tester, ingen feil funnet, og heller ingen frys.

Booted vista64 for å se etter ny BIOS med begge brikkene, og maskinen hang før asus' side hadde lastet ferdig.

Tok ut en brikke og prøver å finne bios igjen nå, håper jeg får gjordt det før alt fryser igjen.

Lenke til kommentar

Ja, memtest86+ kjørte gjennom 4 tester, ingen feil funnet, og heller ingen frys.

Booted vista64 for å se etter ny BIOS med begge brikkene, og maskinen hang før asus' side hadde lastet ferdig.

Tok ut en brikke og prøver å finne bios igjen nå, håper jeg får gjordt det før alt fryser igjen.

Hastighet kjører du minnet på? Prøv å øke QPI volten til 1.25v å se om det hjelper. Dette måtte jeg for å klare 1600MHz med mitt oppsett.

Lenke til kommentar
Hastighet kjører du minnet på? Prøv å øke QPI volten til 1.25v å se om det hjelper. Dette måtte jeg for å klare 1600MHz med mitt oppsett.

Flashet nettopp bios, skal prøve igjen med begge brikkene.

Kjører på 1333Mhz 9/9/9/24, auto voltage (1.58 mener jeg).

Skal se hva QPI står på.

Lenke til kommentar
Har som nevnt kjøpt i7 860. Skal ha MSI P55-GD65, P55, men har ikke bestillt ennå pga jeg ennå ikke vet hva minne jeg trenger. Har sett på Crucial DDR3 BallistiX 1333MHz 4GB KIT, men disse kommer jo ikke inn før om en stund. Kan noen komme med anbefalinger, så hatte jeg satt STOR pris på det! Slik jeg kan få alle komponenter på plass.

http://www.ps.no/artdtl.aspx?i=163743

kan jo kjøpe disse hvis du skal overklokke rammen. 1600 cl7

Lenke til kommentar
Har som nevnt kjøpt i7 860. Skal ha MSI P55-GD65, P55, men har ikke bestillt ennå pga jeg ennå ikke vet hva minne jeg trenger. Har sett på Crucial DDR3 BallistiX 1333MHz 4GB KIT, men disse kommer jo ikke inn før om en stund. Kan noen komme med anbefalinger, så hatte jeg satt STOR pris på det! Slik jeg kan få alle komponenter på plass.

http://www.ps.no/artdtl.aspx?i=163743

kan jo kjøpe disse hvis du skal overklokke rammen. 1600 cl7

Takker for tipset. Ukjent merke for meg. Er dette kurante varer?

Resten skal handles fra Komplett, så om noen vet om de har noe tilsvarende, så kom gjerne med tips. (tenkte da på spart frakt)

Lenke til kommentar

Patriot er vel kurant men jeg vet ikke hvor de står i forhold til de mer 'kjente' merkene.

Komplett har jo disse til omtrent samme prisen. Litt høyrere latency men hvor stor betydning det har aner jeg ikke.

Er litt i ørska selv når det gjelder fornuftig DDR3 minne som kan være med på en liten klokk. Ser litt på det MSI kortet jeg og.

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

For meg som ikke skal kjøre tester eller tyne den siste dråpen ut av systemet spiller det ingen rolle om det er CL 7 eller CL 9. Er heller ikke sikkert at Patriot rammen er bedre en Corsair rammen selv om Patriot har lavere latency.

Fra hva jeg leser på det store internettet er det snakk om noen få % forskjell. Viktig for noen men kanskje ikke verdt den ekstra fraktutgiften for andre.

For min del blir det å se på kronene og kjøpe fra et sted hvis jeg kan.

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har tenkt å oppgradere PCen min med å kjøpe i5 prosessor, nytt hovedkort og ram. Jeg lurer derfor på om en av dere kunne vært så snill å hjulpet meg med valg av hovedkort.

Det står mellom disse 3:

Gigabyte GA-P55M-UD4(1221,-)

Asus P7P55D PRO (1436,-)

Foxconn Inferno Katana GTI (1295,-)

Kan noen forklare hvilket jeg bør velge og hvorfor?? (PCen brukes mest til spilling AoC ++ så det er viktig at hovedkortet støtter CF/SLI bortsett fra det har jeg ikke peiling...)

Lenke til kommentar
Er egentlig i7 860 verdt en 50% prisøkningen fra i5 750? Man får 133 mhz mer og HT, men trenger man noen gang 8 tråder til noe i praktisk bruk? Vil HT f.eks gjøre slik at TB oftere sparker inn da man oftere bruker færre kjerner?

Etter og ha lest en hel del reviews av i5 750, tror jeg det er gode penger og spare, spesielt hvis du skal bruke den til spilling osv. Ifølge testene er den ganske tett oppunder i7 920, og overklokker du den godt kan du kanskje komme over eller ligge helt likt med i7 920, det synes jeg ikke er dårlig for en prosessor i denne prisklassen. Nå støtter den riktignok ikke HT, men som jeg sa tidligere, er det spill du er ute etter, kan du heller bruke de 1000 kronene du sparte på heftigere gfx kort, for med HT er det knapt noe og tjene.

Lenke til kommentar
Er få klikk fra å kjøpe Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9. Er dett et greit valg for i7 860 og MSI P55-GD65, P55, Socket-1156, DDR3 . Kommer til å overklokke via OC Genie som er kortets OC knapp.

Takker for innspill. og kjapt svar. ;)

Ellers er det er mye tomt hva angår DDR3 for tiden.

Jeg så en del på det hovedkortet der jeg også, men utifra spesifikasjonene støtter det maks 1066Mhz på rambrikkene, så jeg gikk for et Asus P7P55D PRO hovedkort.

Mulig spesifikasjonene til multicom og komplett er misvisende, men ettersom begge viste at den ikke søttet mer enn 1066mhz på ram'en, så falt valget på asus kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...